המפגש החברתי לקראת סיומו של יום הלימודים מתמקד בהתבוננות רפלקטיבית על מהלך יום הלימודים.
ההתבוננות הרפלקטיבית מאפשרת ליחיד להתבונן פנימה: ברגשותיו, בתודעתו ובדרכי פעולתו. היא מאפשרת לו להבין את עצמו באופן עמוק יותר.
באמצעות התבוננות רפלקטיבית, היחיד מברר את הרגשות, הצרכים, המניעים, הערכים והמטרות שלו.
בירור זה עשוי לסייע לו לקבל החלטות מושכלות המקדמות צמיחה והתפתחות אישית.
בתהליך זה התלמידים והתלמידות (וצוותי החינוך) שואלים שאלות, בוחנים את מהלך היום בצורה ביקורתית וחוקרים את רגשותיהם ומחשבותיהם בהתייחס לחוויות ולמצבים שונים.