השיר מזמן שיח על מחזוריות היום והחיים, על אור וכוחות, על התבוננות חיובית בדברים ועל האור שבעיר ירושלים
למורים: הציגו את שם השיר ובקשו מהתלמידים להתייחס על פי רצונם להיגדים ב"ענני המחשבה" שיירשמו על גבי הלוח:
- ירושלים בשבילי היא…
- פעם ביקרתי בעיר ירושלים וראיתי…
- אני אוהב/ת בעיר ירושלים את…
- הקשר בין המילים "אור" ו"ירושלים" לדעתי הוא…
שיח בזוגות
בשיר 3 בתים ופזמון. קראו יחד עם התלמידים את השיר, והזמינו אותם לשתף את בן זוגם לשיח:
1. בבית הראשון מתוארת שקיעת היום, הצונחת בשקט על העיר ועוטפת אותה.
- ספרו זה לזה על דברים שאתם אוהבים יותר ופחות בעירכם/ בישוב, במושב או בקיבוץ שבו אתם גרים.
- מה מיוחד בעירכם/ ביישוב שבו אתם גרים? באילו מקומות אתם אוהבים לשחק?
- מה הייתם מספרים על אודות עירכם למבקר שהגיע לשהות קצרה? מה הייתם ממליצים לו לעשות והיכן הייתם ממליצים לו לבקר?
- אילו יכולתם לבחור, באיזו עיר/יישוב הייתם רוצים להתגורר? מדוע דווקא בעיר/יישוב זה?
- האם צפיתם פעם בשקיעה? היכן הייתם ומה ראיתם? כיצד הרגשתם? מי היה עמכם ברגע זה?
- אנשים רבים אוהבים לנסוע לצפות בשקיעה, בים, במדבר, בהרים או בדרכם הביתה.
מדוע לדעתכם אוהבים אנשים את השעה הזו ביום?
- ציירו במשותף שקיעה. השתמשו בצבעים המתאימים לשעה זו של היום. בצידי הציור ציירו שני ענני מחשבה, ובהם כל אחד מכם יכתוב משאלה שאותה תביעו עם שקיעת היום.
2. "ראיתי עיר עוטפת אור
והיא עולה בשלל צבעי הקשת
והיא נוגנת בי כנבל העשור
ראיתי עיר עוטפת אור".
בפזמון מתוארת העיר ירושלים עוטפת האור.
- אילו מחשבות והרגשות עולות בכם מתיאור העיר ירושלים כעיר עוטפת אור?
- כתבו מילות רגש שיתארו את תחושותיכם כלפי העיר ירושלים (למורה: אהבה, הערצה, התרגשות, געגוע, גאווה, כמיהה, השתאות, התפעלותוכו')
- מה אתם חשים בעת קריאת מילות הפזמון? אילו מחשבות או רגשות עולים בכם?
3. בבית השני בשיר, יורד הלילה על העיר.
- מה אתם אוהבים בלילה? ומה פחות?
- אילו צלילי לילה אתם אוהבים?
- אילו יכולתם לצאת לטיול לילה, בכל מקום שבו תבחרו, לאן הייתם יוצאים לטייל?
- מה הייתם לוקחים עמכם? ציינו 3 דברים שתיקחו עמכם לטיול הלילי.
- עם מי הייתם בוחרים לצאת לטיול בלילה? מדוע דווקא עם אדם זה?
4. בבית השלישי עולה השחר, יום חדש.
- שתפו, מה אתם אוהבים בבוקר?
- כיצד אתם נוהגים להתעורר בבוקר? האם אתם מתעוררים באופן עצמאי או מישהו מעיר אתכם?
- מהן הפעולות הראשונות שאתם נוהגים לעשות בבוקר?
- השלימו:
- ארוחת הבוקר האהובה עליי היא…
- משקה הבוקר האהוב עליי הוא…
- הבוקר האהוב עליי בשבוע הוא בוקר יום…
- בשבת בבוקר אני אוהב/ת…
- טיול הבוקר האהוב עליי הוא…
- לפעמים קשה לי בבוקר כש…
- אילו הייתי מצייר/ת בוקר הייתי בוחר/ת בצבעים…
פעילות מסכמת במליאה
למורים: כתבו במרכז הלוח את המילה "אור".
בקשו מהתלמידים לשתף במליאה:
1. אילו מחשבות או רגשות מעוררת בכם המילה 'אור'?
2. איזה אור אתם אוהבים? (למורה: חזק, מעומעם, חלש, בהיר, אפור…)
3. המילה 'אור' מתייחסת לא רק לאור פיזי, אלא גם לתחושה חיובית של עוצמה וכוח.
- מהן נקודות האור בחייכם (למורה: כוונו לשיח על שורשי השמחה והכוח בנקודות אור אלה). בקשו מכל תלמיד לכתוב על נקודת האור שלו על גבי דף לבן ולהרימו כך שכולם יוכלו לראות.
- מהי נקודת האור/ החוזק/ הכוח שיש בכל אחד מכם? (תכונת אופי, כישרון או יכולת) ציינו נקודת אור שיש בכם, ונקודת אור בחבר היושב לצידכם.
- מהן נקודות האור בכיתתכם? מהן החוזקות שיש לכיתה?
- מהן נקודות האור שיש בבית הספר?
- מה הייתם רוצים לחזק בעצמכם? ציינו תחום, כישור או תכונה שהייתם רוצים לחזק.
השיר מזמן שיח על מחזוריות היום והחיים, על אור וכוחות, על התבוננות חיובית בדברים ועל האור שבעיר ירושלים
למורים: הציגו את שם השיר ובקשו מהתלמידים להתייחס על פי רצונם להיגדים ב"ענני המחשבה" שיירשמו על גבי הלוח:
- ירושלים בשבילי היא…
- פעם ביקרתי בעיר ירושלים וראיתי…
- אני אוהב/ת בעיר ירושלים את…
- הקשר בין המילים "אור" ו"ירושלים" לדעתי הוא…
שיח בזוגות
בשיר 3 בתים ופזמון. קראו יחד עם התלמידים את השיר, והזמינו אותם לשתף את בן זוגם לשיח:
1. בבית הראשון מתוארת שקיעת היום, הצונחת בשקט על העיר ועוטפת אותה.
- ספרו זה לזה על דברים שאתם אוהבים יותר ופחות בעירכם/ בישוב, במושב או בקיבוץ שבו אתם גרים.
- מה מיוחד בעירכם/ ביישוב שבו אתם גרים? באילו מקומות אתם אוהבים לשחק?
- מה הייתם מספרים על אודות עירכם למבקר שהגיע לשהות קצרה? מה הייתם ממליצים לו לעשות והיכן הייתם ממליצים לו לבקר?
- אילו יכולתם לבחור, באיזו עיר/יישוב הייתם רוצים להתגורר? מדוע דווקא בעיר/יישוב זה?
- האם צפיתם פעם בשקיעה? היכן הייתם ומה ראיתם? כיצד הרגשתם? מי היה עמכם ברגע זה?
- אנשים רבים אוהבים לנסוע לצפות בשקיעה, בים, במדבר, בהרים או בדרכם הביתה.
מדוע לדעתכם אוהבים אנשים את השעה הזו ביום?
- ציירו במשותף שקיעה. השתמשו בצבעים המתאימים לשעה זו של היום. בצידי הציור ציירו שני ענני מחשבה, ובהם כל אחד מכם יכתוב משאלה שאותה תביעו עם שקיעת היום.
2. "ראיתי עיר עוטפת אור
והיא עולה בשלל צבעי הקשת
והיא נוגנת בי כנבל העשור
ראיתי עיר עוטפת אור".
בפזמון מתוארת העיר ירושלים עוטפת האור.
- אילו מחשבות והרגשות עולות בכם מתיאור העיר ירושלים כעיר עוטפת אור?
- כתבו מילות רגש שיתארו את תחושותיכם כלפי העיר ירושלים (למורה: אהבה, הערצה, התרגשות, געגוע, גאווה, כמיהה, השתאות, התפעלותוכו')
- מה אתם חשים בעת קריאת מילות הפזמון? אילו מחשבות או רגשות עולים בכם?
3. בבית השני בשיר, יורד הלילה על העיר.
- מה אתם אוהבים בלילה? ומה פחות?
- אילו צלילי לילה אתם אוהבים?
- אילו יכולתם לצאת לטיול לילה, בכל מקום שבו תבחרו, לאן הייתם יוצאים לטייל?
- מה הייתם לוקחים עמכם? ציינו 3 דברים שתיקחו עמכם לטיול הלילי.
- עם מי הייתם בוחרים לצאת לטיול בלילה? מדוע דווקא עם אדם זה?
4. בבית השלישי עולה השחר, יום חדש.
- שתפו, מה אתם אוהבים בבוקר?
- כיצד אתם נוהגים להתעורר בבוקר? האם אתם מתעוררים באופן עצמאי או מישהו מעיר אתכם?
- מהן הפעולות הראשונות שאתם נוהגים לעשות בבוקר?
- השלימו:
- ארוחת הבוקר האהובה עליי היא…
- משקה הבוקר האהוב עליי הוא…
- הבוקר האהוב עליי בשבוע הוא בוקר יום…
- בשבת בבוקר אני אוהב/ת…
- טיול הבוקר האהוב עליי הוא…
- לפעמים קשה לי בבוקר כש…
- אילו הייתי מצייר/ת בוקר הייתי בוחר/ת בצבעים…
פעילות מסכמת במליאה
למורים: כתבו במרכז הלוח את המילה "אור".
בקשו מהתלמידים לשתף במליאה:
1. אילו מחשבות או רגשות מעוררת בכם המילה 'אור'?
2. איזה אור אתם אוהבים? (למורה: חזק, מעומעם, חלש, בהיר, אפור…)
3. המילה 'אור' מתייחסת לא רק לאור פיזי, אלא גם לתחושה חיובית של עוצמה וכוח.
- מהן נקודות האור בחייכם (למורה: כוונו לשיח על שורשי השמחה והכוח בנקודות אור אלה). בקשו מכל תלמיד לכתוב על נקודת האור שלו על גבי דף לבן ולהרימו כך שכולם יוכלו לראות.
- מהי נקודת האור/ החוזק/ הכוח שיש בכל אחד מכם? (תכונת אופי, כישרון או יכולת) ציינו נקודת אור שיש בכם, ונקודת אור בחבר היושב לצידכם.
- מהן נקודות האור בכיתתכם? מהן החוזקות שיש לכיתה?
- מהן נקודות האור שיש בבית הספר?
- מה הייתם רוצים לחזק בעצמכם? ציינו תחום, כישור או תכונה שהייתם רוצים לחזק.
השיר מזמן שיח על מחזוריות היום והחיים, על אור וכוחות, על התבוננות חיובית בדברים ועל האור שבעיר ירושלים
למורים: הציגו את שם השיר ובקשו מהתלמידים להתייחס על פי רצונם להיגדים ב"ענני המחשבה" שיירשמו על גבי הלוח:
- ירושלים בשבילי היא…
- פעם ביקרתי בעיר ירושלים וראיתי…
- אני אוהב/ת בעיר ירושלים את…
- הקשר בין המילים "אור" ו"ירושלים" לדעתי הוא…
שיח בזוגות
בשיר 3 בתים ופזמון. קראו יחד עם התלמידים את השיר, והזמינו אותם לשתף את בן זוגם לשיח:
1. בבית הראשון מתוארת שקיעת היום, הצונחת בשקט על העיר ועוטפת אותה.
- ספרו זה לזה על דברים שאתם אוהבים יותר ופחות בעירכם/ בישוב, במושב או בקיבוץ שבו אתם גרים.
- מה מיוחד בעירכם/ ביישוב שבו אתם גרים? באילו מקומות אתם אוהבים לשחק?
- מה הייתם מספרים על אודות עירכם למבקר שהגיע לשהות קצרה? מה הייתם ממליצים לו לעשות והיכן הייתם ממליצים לו לבקר?
- אילו יכולתם לבחור, באיזו עיר/יישוב הייתם רוצים להתגורר? מדוע דווקא בעיר/יישוב זה?
- האם צפיתם פעם בשקיעה? היכן הייתם ומה ראיתם? כיצד הרגשתם? מי היה עמכם ברגע זה?
- אנשים רבים אוהבים לנסוע לצפות בשקיעה, בים, במדבר, בהרים או בדרכם הביתה.
מדוע לדעתכם אוהבים אנשים את השעה הזו ביום?
- ציירו במשותף שקיעה. השתמשו בצבעים המתאימים לשעה זו של היום. בצידי הציור ציירו שני ענני מחשבה, ובהם כל אחד מכם יכתוב משאלה שאותה תביעו עם שקיעת היום.
2. "ראיתי עיר עוטפת אור
והיא עולה בשלל צבעי הקשת
והיא נוגנת בי כנבל העשור
ראיתי עיר עוטפת אור".
בפזמון מתוארת העיר ירושלים עוטפת האור.
- אילו מחשבות והרגשות עולות בכם מתיאור העיר ירושלים כעיר עוטפת אור?
- כתבו מילות רגש שיתארו את תחושותיכם כלפי העיר ירושלים (למורה: אהבה, הערצה, התרגשות, געגוע, גאווה, כמיהה, השתאות, התפעלותוכו')
- מה אתם חשים בעת קריאת מילות הפזמון? אילו מחשבות או רגשות עולים בכם?
3. בבית השני בשיר, יורד הלילה על העיר.
- מה אתם אוהבים בלילה? ומה פחות?
- אילו צלילי לילה אתם אוהבים?
- אילו יכולתם לצאת לטיול לילה, בכל מקום שבו תבחרו, לאן הייתם יוצאים לטייל?
- מה הייתם לוקחים עמכם? ציינו 3 דברים שתיקחו עמכם לטיול הלילי.
- עם מי הייתם בוחרים לצאת לטיול בלילה? מדוע דווקא עם אדם זה?
4. בבית השלישי עולה השחר, יום חדש.
- שתפו, מה אתם אוהבים בבוקר?
- כיצד אתם נוהגים להתעורר בבוקר? האם אתם מתעוררים באופן עצמאי או מישהו מעיר אתכם?
- מהן הפעולות הראשונות שאתם נוהגים לעשות בבוקר?
- השלימו:
- ארוחת הבוקר האהובה עליי היא…
- משקה הבוקר האהוב עליי הוא…
- הבוקר האהוב עליי בשבוע הוא בוקר יום…
- בשבת בבוקר אני אוהב/ת…
- טיול הבוקר האהוב עליי הוא…
- לפעמים קשה לי בבוקר כש…
- אילו הייתי מצייר/ת בוקר הייתי בוחר/ת בצבעים…
פעילות מסכמת במליאה
למורים: כתבו במרכז הלוח את המילה "אור".
בקשו מהתלמידים לשתף במליאה:
1. אילו מחשבות או רגשות מעוררת בכם המילה 'אור'?
2. איזה אור אתם אוהבים? (למורה: חזק, מעומעם, חלש, בהיר, אפור…)
3. המילה 'אור' מתייחסת לא רק לאור פיזי, אלא גם לתחושה חיובית של עוצמה וכוח.
- מהן נקודות האור בחייכם (למורה: כוונו לשיח על שורשי השמחה והכוח בנקודות אור אלה). בקשו מכל תלמיד לכתוב על נקודת האור שלו על גבי דף לבן ולהרימו כך שכולם יוכלו לראות.
- מהי נקודת האור/ החוזק/ הכוח שיש בכל אחד מכם? (תכונת אופי, כישרון או יכולת) ציינו נקודת אור שיש בכם, ונקודת אור בחבר היושב לצידכם.
- מהן נקודות האור בכיתתכם? מהן החוזקות שיש לכיתה?
- מהן נקודות האור שיש בבית הספר?
- מה הייתם רוצים לחזק בעצמכם? ציינו תחום, כישור או תכונה שהייתם רוצים לחזק.