הצעות לשיח רגשי, עיבוד והפעלה
שיר זה מזמן שיח אודות אהבתנו לארץ שלנו ועל הצורך בחיזוק ה"ביחד" והערבות ההדדית ביננו כדי לרקום חלומות ותקוות משותפות בארצנו
1. "בואו נשיר לארץ יפה"
- מה גורם לנו לרצות לשיר לארץ שלנו?
2. "זמר סוחף מלא אהבה"
- מה אנו אוהבים בארצנו?
- על מה היינו רוצים לשיר לה?
3. "ארץ יפה", "ארץ של שמש ואור", "ארץ קטנה", "ארץ אלפי שנים", "המכורה", "ארץ הצבי היפה". אלה הכינויים המופיעים בשיר לארץ שלנו.
- בחרו כינוי או שניים הנוגע בכם והסבירו את בחירתכם.
- הוסיפו כינויים משלכם.
- כיצד ובמה תורמים כינויים אלה לקשר שלכם לארצנו?
4. "וגם מי שהולך מעבר לים
מנסה לשבת בארץ נכר
משהו בלב מחזירו לכאן
לא היום אז אולי מחר"
- מהו ה"משהו" הזה שמחזיר לכאן את מי שהולך לארץ נכר?
- האם יש, "משהו", אחד לכל מי שהולך מעבר לים? או שלכל אחד משהו שונה?
- האם הייתם אי פעם רחוקים מהארץ?
- למה התגעגעתם?
- מה היה חסר לכם?
- איך הרגשתם כשחזרתם לכאן?
5. "יחד נשמור את זו המכורה"
- איך נשמור את מולדתנו?
- מה אנו עושים כדי לשמור את מולדתנו?
- האם אנו שמחים בעשייה שלנו? מה עוד היינו רוצים לעשות? איך נעשה זאת ביחד?
6. "אל העתיד כך יד ביד
נפסע עם הרבה תקוות"
- מהן התקוות שלנו בארצנו?
- מה אנו מאחלים לה?
- מה אנו מאחלים לעצמנו?
- "ביחד", "יד ביד", "יד ביד נושיט בנחת", מדוע אנו נדרשים ל"יחד", ול"יד ביד" כדי להגשים תקוות בארצנו?
7. "זה הזמן אולי לשכוח את כל מה שעבר חלף
זה הזמן אולי לפתוח בארצנו דף חדש"
- מה היינו רוצים לשכוח? מה היינו רוצים לזכור?
- מה כדאי לשכוח? מה כדאי לזכור?
- מה היינו רוצים לעשות אחרת בארצנו?
הפעלה
"משהו בלב"- אני אוהב את ארצי.
1. בקשו מכל תלמיד להכין לעצמו כרטיס אישי המחבר בינו לבין ארץ ישראל שלו.
- על הכריכה תהיה כתובה הכותרת (משהו בלב.. וכו'), שם התלמיד (אפשר להדביק תמונה) וכיתה.
- בתוך הכרטיס ימלא התלמיד תכנים על פי הדוגמאות להלן:
מקום/נוף שאני הכי אוהב בארץ _________________
דמות ישראלית משמעותית לי __________________
מנהג ישראלי הכי יפה בעיני ___________________
שיר/ביטוי שאני אוהב ________________________
מאכל הכי ישראלי בעיני ______________________
תאריך ישראלי משמעותי לי ___________________
מזג אוויר שאני אוהב בארץ ___________________
פריט לבוש ישראלי בעיני _____________________
החלום הישראלי שלי הוא _____________________
אני מרגיש ישראלי כש________________________
2. כל תלמיד יקבל כרטיס של חבר אחר מהכיתה, (ניתן גם לקיים פעילות זו בין כיתות מקבילות בביה"ס), ובפגישה משותפת ישוחחו התלמידים אודות התכנים הכתובים בו.
3. במליאה: בקשו מהתלמידים לשתף כיצד הרגישו לאחר תהליך למידת השיר ויצירת הכרטיס: מה נוצר? מה התחדש? מה התחזק בקשר אל הארץ?
4. "בואו נשיר לארץ יפה" – בקשו מהתלמידים להסכים על מרכיבי הארץ היפה המשותפת שלהם ולכתוב שיר אהבה לארץ היפה אותה הם אוהבים.
הצעות לשיח רגשי, עיבוד והפעלה
שיר זה מזמן שיח אודות אהבתנו לארץ שלנו ועל הצורך בחיזוק ה"ביחד" והערבות ההדדית ביננו כדי לרקום חלומות ותקוות משותפות בארצנו
1. "בואו נשיר לארץ יפה"
- מה גורם לנו לרצות לשיר לארץ שלנו?
2. "זמר סוחף מלא אהבה"
- מה אנו אוהבים בארצנו?
- על מה היינו רוצים לשיר לה?
3. "ארץ יפה", "ארץ של שמש ואור", "ארץ קטנה", "ארץ אלפי שנים", "המכורה", "ארץ הצבי היפה". אלה הכינויים המופיעים בשיר לארץ שלנו.
- בחרו כינוי או שניים הנוגע בכם והסבירו את בחירתכם.
- הוסיפו כינויים משלכם.
- כיצד ובמה תורמים כינויים אלה לקשר שלכם לארצנו?
4. "וגם מי שהולך מעבר לים
מנסה לשבת בארץ נכר
משהו בלב מחזירו לכאן
לא היום אז אולי מחר"
- מהו ה"משהו" הזה שמחזיר לכאן את מי שהולך לארץ נכר?
- האם יש, "משהו", אחד לכל מי שהולך מעבר לים? או שלכל אחד משהו שונה?
- האם הייתם אי פעם רחוקים מהארץ?
- למה התגעגעתם?
- מה היה חסר לכם?
- איך הרגשתם כשחזרתם לכאן?
5. "יחד נשמור את זו המכורה"
- איך נשמור את מולדתנו?
- מה אנו עושים כדי לשמור את מולדתנו?
- האם אנו שמחים בעשייה שלנו? מה עוד היינו רוצים לעשות? איך נעשה זאת ביחד?
6. "אל העתיד כך יד ביד
נפסע עם הרבה תקוות"
- מהן התקוות שלנו בארצנו?
- מה אנו מאחלים לה?
- מה אנו מאחלים לעצמנו?
- "ביחד", "יד ביד", "יד ביד נושיט בנחת", מדוע אנו נדרשים ל"יחד", ול"יד ביד" כדי להגשים תקוות בארצנו?
7. "זה הזמן אולי לשכוח את כל מה שעבר חלף
זה הזמן אולי לפתוח בארצנו דף חדש"
- מה היינו רוצים לשכוח? מה היינו רוצים לזכור?
- מה כדאי לשכוח? מה כדאי לזכור?
- מה היינו רוצים לעשות אחרת בארצנו?
הפעלה
"משהו בלב"- אני אוהב את ארצי.
1. בקשו מכל תלמיד להכין לעצמו כרטיס אישי המחבר בינו לבין ארץ ישראל שלו.
- על הכריכה תהיה כתובה הכותרת (משהו בלב.. וכו'), שם התלמיד (אפשר להדביק תמונה) וכיתה.
- בתוך הכרטיס ימלא התלמיד תכנים על פי הדוגמאות להלן:
מקום/נוף שאני הכי אוהב בארץ _________________
דמות ישראלית משמעותית לי __________________
מנהג ישראלי הכי יפה בעיני ___________________
שיר/ביטוי שאני אוהב ________________________
מאכל הכי ישראלי בעיני ______________________
תאריך ישראלי משמעותי לי ___________________
מזג אוויר שאני אוהב בארץ ___________________
פריט לבוש ישראלי בעיני _____________________
החלום הישראלי שלי הוא _____________________
אני מרגיש ישראלי כש________________________
2. כל תלמיד יקבל כרטיס של חבר אחר מהכיתה, (ניתן גם לקיים פעילות זו בין כיתות מקבילות בביה"ס), ובפגישה משותפת ישוחחו התלמידים אודות התכנים הכתובים בו.
3. במליאה: בקשו מהתלמידים לשתף כיצד הרגישו לאחר תהליך למידת השיר ויצירת הכרטיס: מה נוצר? מה התחדש? מה התחזק בקשר אל הארץ?
4. "בואו נשיר לארץ יפה" – בקשו מהתלמידים להסכים על מרכיבי הארץ היפה המשותפת שלהם ולכתוב שיר אהבה לארץ היפה אותה הם אוהבים.
הצעות לשיח רגשי, עיבוד והפעלה
שיר זה מזמן שיח אודות אהבתנו לארץ שלנו ועל הצורך בחיזוק ה"ביחד" והערבות ההדדית ביננו כדי לרקום חלומות ותקוות משותפות בארצנו
1. "בואו נשיר לארץ יפה"
- מה גורם לנו לרצות לשיר לארץ שלנו?
2. "זמר סוחף מלא אהבה"
- מה אנו אוהבים בארצנו?
- על מה היינו רוצים לשיר לה?
3. "ארץ יפה", "ארץ של שמש ואור", "ארץ קטנה", "ארץ אלפי שנים", "המכורה", "ארץ הצבי היפה". אלה הכינויים המופיעים בשיר לארץ שלנו.
- בחרו כינוי או שניים הנוגע בכם והסבירו את בחירתכם.
- הוסיפו כינויים משלכם.
- כיצד ובמה תורמים כינויים אלה לקשר שלכם לארצנו?
4. "וגם מי שהולך מעבר לים
מנסה לשבת בארץ נכר
משהו בלב מחזירו לכאן
לא היום אז אולי מחר"
- מהו ה"משהו" הזה שמחזיר לכאן את מי שהולך לארץ נכר?
- האם יש, "משהו", אחד לכל מי שהולך מעבר לים? או שלכל אחד משהו שונה?
- האם הייתם אי פעם רחוקים מהארץ?
- למה התגעגעתם?
- מה היה חסר לכם?
- איך הרגשתם כשחזרתם לכאן?
5. "יחד נשמור את זו המכורה"
- איך נשמור את מולדתנו?
- מה אנו עושים כדי לשמור את מולדתנו?
- האם אנו שמחים בעשייה שלנו? מה עוד היינו רוצים לעשות? איך נעשה זאת ביחד?
6. "אל העתיד כך יד ביד
נפסע עם הרבה תקוות"
- מהן התקוות שלנו בארצנו?
- מה אנו מאחלים לה?
- מה אנו מאחלים לעצמנו?
- "ביחד", "יד ביד", "יד ביד נושיט בנחת", מדוע אנו נדרשים ל"יחד", ול"יד ביד" כדי להגשים תקוות בארצנו?
7. "זה הזמן אולי לשכוח את כל מה שעבר חלף
זה הזמן אולי לפתוח בארצנו דף חדש"
- מה היינו רוצים לשכוח? מה היינו רוצים לזכור?
- מה כדאי לשכוח? מה כדאי לזכור?
- מה היינו רוצים לעשות אחרת בארצנו?
הפעלה
"משהו בלב"- אני אוהב את ארצי.
1. בקשו מכל תלמיד להכין לעצמו כרטיס אישי המחבר בינו לבין ארץ ישראל שלו.
- על הכריכה תהיה כתובה הכותרת (משהו בלב.. וכו'), שם התלמיד (אפשר להדביק תמונה) וכיתה.
- בתוך הכרטיס ימלא התלמיד תכנים על פי הדוגמאות להלן:
מקום/נוף שאני הכי אוהב בארץ _________________
דמות ישראלית משמעותית לי __________________
מנהג ישראלי הכי יפה בעיני ___________________
שיר/ביטוי שאני אוהב ________________________
מאכל הכי ישראלי בעיני ______________________
תאריך ישראלי משמעותי לי ___________________
מזג אוויר שאני אוהב בארץ ___________________
פריט לבוש ישראלי בעיני _____________________
החלום הישראלי שלי הוא _____________________
אני מרגיש ישראלי כש________________________
2. כל תלמיד יקבל כרטיס של חבר אחר מהכיתה, (ניתן גם לקיים פעילות זו בין כיתות מקבילות בביה"ס), ובפגישה משותפת ישוחחו התלמידים אודות התכנים הכתובים בו.
3. במליאה: בקשו מהתלמידים לשתף כיצד הרגישו לאחר תהליך למידת השיר ויצירת הכרטיס: מה נוצר? מה התחדש? מה התחזק בקשר אל הארץ?
4. "בואו נשיר לארץ יפה" – בקשו מהתלמידים להסכים על מרכיבי הארץ היפה המשותפת שלהם ולכתוב שיר אהבה לארץ היפה אותה הם אוהבים.