הצעות לשיח רגשי, עיבוד והפעלה
השיר מזמן שיח על שמחה, התרגשות ומשאלות לב – על געגועים למה שהיה, ועל הנאה ממה שיש עכשיו
בטרם קריאת השיר, כתבו על הלוח את המשפט " בוקר של זהב".
בקשו מהתלמידים לכתוב לעצמם חמש דוגמאות למחשבות, מילים, משפטים או רגשות המתעוררים בהם בקריאת משפט זה.
במה לדעתם יעסוק שיר אשר נקרא "בוקר של זהב"? אספו והציגו במליאה את מה שכתבו התלמידים.
לאחר האזנה לשיר המולחן, שאלו את התלמידים במליאה אילו תחושות או רגשות עוררו בהם מילות השיר ומנגינתו? כתבו על הלוח מילות רגש שהתלמידים מציעים (לדוגמא: שמחה, התרגשות, עליזות, התלהבות.)
שיח בזוגות
קראו יחד עם התלמידים את השיר במליאה.
פעילות 'ריאיון זוגי': בקשו מכל זוג לענות יחד על עשרים השאלות המפורטות להלן, הראשון מבני הזוג יענה על עשר השאלות הראשונות והאחר על עשר השאלות הנותרות.
(למורה: הנחו את הזוגות כך שכל משתתף שואל את חברו שאלה, כמו בריאיון, וכותב לעצמו את התשובה שענה בן זוגו לשיח. כדאי לפנות בשאלה זה לזה בלשון את/ה, יחיד/ה.
הדגימו לתלמידים ושאלו: "כיצד נראה בעיניך בוקר של זהב? כיצד היית מתאר/ת או מצייר/ת בוקר שכזה?"
הזכירו לתלמידים כיצד יש לנהל דו-שיח / דיאלוג: הפניית הכיסא זה לעומת לזה, ישיבה במרחק מותאם זה מזה, יצירת קשר עין, הקשבה, יחס מכבד, המתנה ודיבור לפי התור.)
השאלות:
1. כיצד נראה בעיניכם בוקר של זהב? כיצד הייתם מתארים או מציירים בוקר כזה?
2. מה מרגישים בבוקר כזה? אילו תחושות הוא מעורר?
3. מה אומר האנקור שמנקר בחלון? מה הייתם רוצים שיבשר לכם?
4. לו יכולתם לפרוש כנף, לאן הייתם עפים?
5. את מי הייתם רוצים לפגוש?
6. עם מי הייתם בוחרים לעוף יחד?
7. איזה שיר הייתם בוחרים עבור להקת הציפורים שמתאספת בגנים?
8. מהי עונת השנה האהובה עליכם? מדוע דווקא עונה זו?
9. מה אתם אוהבים בעונת הקיץ? שתפו בדבר אחד שאתם אוהבים במיוחד בעונה זו.
10. איזה זיכרון טוב יש לכם מהקיץ האחרון? ספרו על חוויה שאתם זוכרים במיוחד.
11. האם יש לכם זיכרונות שונים מעונות שונות?
12. איזה זיכרון הייתם רוצים למחוק?
13. מה הייתם מציעים לחבר לעשות בחורף? הציעו שלוש פעילויות מהנות לחורף.
14. האם לדעתכם מזג האוויר החיצוני או עונת השנה משפיעים על מצב הרוח שלנו? מדוע אנשים מרגישים שמחה או דכדוך בהשפעת מזג האוויר?
15. מה הייתם מציעים למי שמצב רוחו משתנה לרעה בגלל מזג האוויר, לעשות, כדי שירגיש טוב יותר?
16. מה דעתכם על הרעיון של המשורר כשהוא מציע "למחוק את הספרות מכל השעונים"? האם הרגשתם כך פעם?
17. מה טוב בחיים שיש בהם שעון ומה פחות טוב? מה הייתם נהנים לעשות בעולם שאין בו זמן ושעונים?
18. איזו שעה של היום אתם אוהבים במיוחד? מה אתם אוהבים לעשות בשעה זו?
19. איזו שעה של היום אתם לא אוהבים? מדוע?
20. "ולמשוך אחורנית את גלגל כל השנים"- לאיזה גיל אתם מתגעגעים? מה אהבתם לעשות בגיל זה?
21. ציירו יחד ציור משותף שיסכם את השיר "בוקר של זהב".
פעילות מסכמת במליאה
שאלו את התלמידים:
- כיצד חוויתם את הריאיון עם בן הזוג?
- מה אהבתם בפעילות הזוגית ומה פחות אהבתם?
- כיצד התמודדתם עם חוויית ההקשבה?
- מתי היה קל להקשיב ומתי היה קשה יותר להקשיב?
- מתי הרגשתם שמקשיבים לכם? איך ידעתם שבן הזוג הקשיב לכם?
בקשו מכל זוג שעבד יחד לשתף במליאה בשלוש שאלות שאהבו במיוחד לענות עליהן יחד. איך זה מסתדר? למה לדעתכם שני בני הזוג אהבו אותן שאלות? ואולי אהבו לשאול ולא לענות?
הציעו שכל בן זוג ישתף את התלמידים בתשובה שענה חברו לשיח.
בקשו מכל זוג להציג ציור , המתאר "בוקר של זהב" המתאים לשניהם.
הציגו את תערוכת ה"בוקר של זהב" הכיתתית.
הצעות לשיח רגשי, עיבוד והפעלה
השיר מזמן שיח על שמחה, התרגשות ומשאלות לב – על געגועים למה שהיה, ועל הנאה ממה שיש עכשיו
בטרם קריאת השיר, כתבו על הלוח את המשפט " בוקר של זהב".
בקשו מהתלמידים לכתוב לעצמם חמש דוגמאות למחשבות, מילים, משפטים או רגשות המתעוררים בהם בקריאת משפט זה.
במה לדעתם יעסוק שיר אשר נקרא "בוקר של זהב"? אספו והציגו במליאה את מה שכתבו התלמידים.
לאחר האזנה לשיר המולחן, שאלו את התלמידים במליאה אילו תחושות או רגשות עוררו בהם מילות השיר ומנגינתו? כתבו על הלוח מילות רגש שהתלמידים מציעים (לדוגמא: שמחה, התרגשות, עליזות, התלהבות.)
שיח בזוגות
קראו יחד עם התלמידים את השיר במליאה.
פעילות 'ריאיון זוגי': בקשו מכל זוג לענות יחד על עשרים השאלות המפורטות להלן, הראשון מבני הזוג יענה על עשר השאלות הראשונות והאחר על עשר השאלות הנותרות.
(למורה: הנחו את הזוגות כך שכל משתתף שואל את חברו שאלה, כמו בריאיון, וכותב לעצמו את התשובה שענה בן זוגו לשיח. כדאי לפנות בשאלה זה לזה בלשון את/ה, יחיד/ה.
הדגימו לתלמידים ושאלו: "כיצד נראה בעיניך בוקר של זהב? כיצד היית מתאר/ת או מצייר/ת בוקר שכזה?"
הזכירו לתלמידים כיצד יש לנהל דו-שיח / דיאלוג: הפניית הכיסא זה לעומת לזה, ישיבה במרחק מותאם זה מזה, יצירת קשר עין, הקשבה, יחס מכבד, המתנה ודיבור לפי התור.)
השאלות:
1. כיצד נראה בעיניכם בוקר של זהב? כיצד הייתם מתארים או מציירים בוקר כזה?
2. מה מרגישים בבוקר כזה? אילו תחושות הוא מעורר?
3. מה אומר האנקור שמנקר בחלון? מה הייתם רוצים שיבשר לכם?
4. לו יכולתם לפרוש כנף, לאן הייתם עפים?
5. את מי הייתם רוצים לפגוש?
6. עם מי הייתם בוחרים לעוף יחד?
7. איזה שיר הייתם בוחרים עבור להקת הציפורים שמתאספת בגנים?
8. מהי עונת השנה האהובה עליכם? מדוע דווקא עונה זו?
9. מה אתם אוהבים בעונת הקיץ? שתפו בדבר אחד שאתם אוהבים במיוחד בעונה זו.
10. איזה זיכרון טוב יש לכם מהקיץ האחרון? ספרו על חוויה שאתם זוכרים במיוחד.
11. האם יש לכם זיכרונות שונים מעונות שונות?
12. איזה זיכרון הייתם רוצים למחוק?
13. מה הייתם מציעים לחבר לעשות בחורף? הציעו שלוש פעילויות מהנות לחורף.
14. האם לדעתכם מזג האוויר החיצוני או עונת השנה משפיעים על מצב הרוח שלנו? מדוע אנשים מרגישים שמחה או דכדוך בהשפעת מזג האוויר?
15. מה הייתם מציעים למי שמצב רוחו משתנה לרעה בגלל מזג האוויר, לעשות, כדי שירגיש טוב יותר?
16. מה דעתכם על הרעיון של המשורר כשהוא מציע "למחוק את הספרות מכל השעונים"? האם הרגשתם כך פעם?
17. מה טוב בחיים שיש בהם שעון ומה פחות טוב? מה הייתם נהנים לעשות בעולם שאין בו זמן ושעונים?
18. איזו שעה של היום אתם אוהבים במיוחד? מה אתם אוהבים לעשות בשעה זו?
19. איזו שעה של היום אתם לא אוהבים? מדוע?
20. "ולמשוך אחורנית את גלגל כל השנים"- לאיזה גיל אתם מתגעגעים? מה אהבתם לעשות בגיל זה?
21. ציירו יחד ציור משותף שיסכם את השיר "בוקר של זהב".
פעילות מסכמת במליאה
שאלו את התלמידים:
- כיצד חוויתם את הריאיון עם בן הזוג?
- מה אהבתם בפעילות הזוגית ומה פחות אהבתם?
- כיצד התמודדתם עם חוויית ההקשבה?
- מתי היה קל להקשיב ומתי היה קשה יותר להקשיב?
- מתי הרגשתם שמקשיבים לכם? איך ידעתם שבן הזוג הקשיב לכם?
בקשו מכל זוג שעבד יחד לשתף במליאה בשלוש שאלות שאהבו במיוחד לענות עליהן יחד. איך זה מסתדר? למה לדעתכם שני בני הזוג אהבו אותן שאלות? ואולי אהבו לשאול ולא לענות?
הציעו שכל בן זוג ישתף את התלמידים בתשובה שענה חברו לשיח.
בקשו מכל זוג להציג ציור , המתאר "בוקר של זהב" המתאים לשניהם.
הציגו את תערוכת ה"בוקר של זהב" הכיתתית.
הצעות לשיח רגשי, עיבוד והפעלה
השיר מזמן שיח על שמחה, התרגשות ומשאלות לב – על געגועים למה שהיה, ועל הנאה ממה שיש עכשיו
בטרם קריאת השיר, כתבו על הלוח את המשפט " בוקר של זהב".
בקשו מהתלמידים לכתוב לעצמם חמש דוגמאות למחשבות, מילים, משפטים או רגשות המתעוררים בהם בקריאת משפט זה.
במה לדעתם יעסוק שיר אשר נקרא "בוקר של זהב"? אספו והציגו במליאה את מה שכתבו התלמידים.
לאחר האזנה לשיר המולחן, שאלו את התלמידים במליאה אילו תחושות או רגשות עוררו בהם מילות השיר ומנגינתו? כתבו על הלוח מילות רגש שהתלמידים מציעים (לדוגמא: שמחה, התרגשות, עליזות, התלהבות.)
שיח בזוגות
קראו יחד עם התלמידים את השיר במליאה.
פעילות 'ריאיון זוגי': בקשו מכל זוג לענות יחד על עשרים השאלות המפורטות להלן, הראשון מבני הזוג יענה על עשר השאלות הראשונות והאחר על עשר השאלות הנותרות.
(למורה: הנחו את הזוגות כך שכל משתתף שואל את חברו שאלה, כמו בריאיון, וכותב לעצמו את התשובה שענה בן זוגו לשיח. כדאי לפנות בשאלה זה לזה בלשון את/ה, יחיד/ה.
הדגימו לתלמידים ושאלו: "כיצד נראה בעיניך בוקר של זהב? כיצד היית מתאר/ת או מצייר/ת בוקר שכזה?"
הזכירו לתלמידים כיצד יש לנהל דו-שיח / דיאלוג: הפניית הכיסא זה לעומת לזה, ישיבה במרחק מותאם זה מזה, יצירת קשר עין, הקשבה, יחס מכבד, המתנה ודיבור לפי התור.)
השאלות:
1. כיצד נראה בעיניכם בוקר של זהב? כיצד הייתם מתארים או מציירים בוקר כזה?
2. מה מרגישים בבוקר כזה? אילו תחושות הוא מעורר?
3. מה אומר האנקור שמנקר בחלון? מה הייתם רוצים שיבשר לכם?
4. לו יכולתם לפרוש כנף, לאן הייתם עפים?
5. את מי הייתם רוצים לפגוש?
6. עם מי הייתם בוחרים לעוף יחד?
7. איזה שיר הייתם בוחרים עבור להקת הציפורים שמתאספת בגנים?
8. מהי עונת השנה האהובה עליכם? מדוע דווקא עונה זו?
9. מה אתם אוהבים בעונת הקיץ? שתפו בדבר אחד שאתם אוהבים במיוחד בעונה זו.
10. איזה זיכרון טוב יש לכם מהקיץ האחרון? ספרו על חוויה שאתם זוכרים במיוחד.
11. האם יש לכם זיכרונות שונים מעונות שונות?
12. איזה זיכרון הייתם רוצים למחוק?
13. מה הייתם מציעים לחבר לעשות בחורף? הציעו שלוש פעילויות מהנות לחורף.
14. האם לדעתכם מזג האוויר החיצוני או עונת השנה משפיעים על מצב הרוח שלנו? מדוע אנשים מרגישים שמחה או דכדוך בהשפעת מזג האוויר?
15. מה הייתם מציעים למי שמצב רוחו משתנה לרעה בגלל מזג האוויר, לעשות, כדי שירגיש טוב יותר?
16. מה דעתכם על הרעיון של המשורר כשהוא מציע "למחוק את הספרות מכל השעונים"? האם הרגשתם כך פעם?
17. מה טוב בחיים שיש בהם שעון ומה פחות טוב? מה הייתם נהנים לעשות בעולם שאין בו זמן ושעונים?
18. איזו שעה של היום אתם אוהבים במיוחד? מה אתם אוהבים לעשות בשעה זו?
19. איזו שעה של היום אתם לא אוהבים? מדוע?
20. "ולמשוך אחורנית את גלגל כל השנים"- לאיזה גיל אתם מתגעגעים? מה אהבתם לעשות בגיל זה?
21. ציירו יחד ציור משותף שיסכם את השיר "בוקר של זהב".
פעילות מסכמת במליאה
שאלו את התלמידים:
- כיצד חוויתם את הריאיון עם בן הזוג?
- מה אהבתם בפעילות הזוגית ומה פחות אהבתם?
- כיצד התמודדתם עם חוויית ההקשבה?
- מתי היה קל להקשיב ומתי היה קשה יותר להקשיב?
- מתי הרגשתם שמקשיבים לכם? איך ידעתם שבן הזוג הקשיב לכם?
בקשו מכל זוג שעבד יחד לשתף במליאה בשלוש שאלות שאהבו במיוחד לענות עליהן יחד. איך זה מסתדר? למה לדעתכם שני בני הזוג אהבו אותן שאלות? ואולי אהבו לשאול ולא לענות?
הציעו שכל בן זוג ישתף את התלמידים בתשובה שענה חברו לשיח.
בקשו מכל זוג להציג ציור , המתאר "בוקר של זהב" המתאים לשניהם.
הציגו את תערוכת ה"בוקר של זהב" הכיתתית.