השיר מזמן שיח עם תלמידים על שמחה, עידוד ותקווה, ועל חדוות העשייה כמקור לסיפוק ומשמעות
שיח במליאה
בפיוט 5 בתים.
קראו יחד עם התלמידים את השיר והסבירו לתלמידים כי זהו פיוט בבלי אשר שרים באירועים שמחים, כגון חתונות.
חלצו יחד עם התלמידים ביטויים המעוררים בהם תחושות חיוביות, המביעות שמחה, עידוד ותקווה, וכתבו אותן על הלוח (למורה: מבשר שלום, רינה , שיר ומזמור, דרור, רננה, תהילה, אור, עורי קומי כי בא אורך, כלה יפה.) לחלופין – אפשרו להם לבצע את הפעילות בעצמם.
בקשו מהתלמידים להתייחס למילים או לביטויים באופן אישי, ולשתף במקרה אשר קרה להם לאחרונה, בו הרגישו גם הם שמחים ומעודדים.
שיח ופעילות בזוגות
1. בקשו מהתלמידים לכתוב במחברתם רשימה ששמה " 10 דברים שמשמחים אותי" (הדגישו בפני התלמידים טרם הכתיבה האישית, שאחר כך יתבקשו לשתף בתוכן הרשימה.)
לאחר עריכת הרשימה:
- שתפו זה את זה בדברים אשר כתבתם, מצאו פריטים משותפים ברשימה וסמנו אותם.
- בחרו מתוך הרשימה פריט ייחודי אשר תירצו להציע לחבריכם להתנסות בו, והסבירו להם מדוע פעילות זו עשויה לשמח אותם. התחילו את הצעתכם במילים: "אני ממליץ לך…". (למורה: לדוגמה, משחק עם חיית מחמד משמח אותי. אני ממליץ/ה לך להתנסות בקשר עם חיית מחמד, המעורר לדעתי תחושת קרבה ושמחה.)
2. בקשו מהתלמידים לשתף זה את זה, במקרה בו כאשר עודדו אתכם, קיבלתם כוחות להתמודד עם קושי ולהצליח להתגבר עליו. מי עודד אתכם? מה נאמר לכם שחיזק את תחושת המסוגלות שלכם להצליח? מה למדתם על עצמכם בעקבות המקרה? האם וכיצד בחרתם להודות על העידוד לו זכיתם?
3. שתפו באירוע/ מצב בו אתם הייתם המעודדים. את מי עודדתם? כיצד בחרתם לעודד? כיצד הודו לכם על העידוד שהענקתם? תארו את ההרגשה שלכם בעת העידוד ולאחריו.
4. בשיר מתוארת השירה והנגינה כמקור לשמחה ועידוד במצבים של עצב או ייאוש.
- שתפו זה את זה בשיר שהכי משמח אתכם, שכאשר אתם מקשיבים לו אתם חשים טוב, וחל שיפור במצב רוחכם. מהו השיר? מי שר אותו? מדוע בחרתם דווקא בשיר זה?
(למורה: הסבירו לתלמידים את הביטוי "מצב רוח"- מצב רגשי, הרגשה או תחושה הנמשכת לפרק זמן מסוים.)
5. הסבירו לתלמידים כי בפיוט מודגשת העשייה והפעילות ככאלו המעוררות מצב רוח הטוב ושמחה.
- מה אתם אוהבים לעשות כאשר מצב רוחכם לא טוב? באיזו פעילות תבחרו לעסוק כאשר אתם רוצים להתעודד או להתעורר? מה יש בפעילות זו שמעורר את מצב רוחכם? מדוע הייתם ממליצים לחברים לעסוק דווקא בה?
( למורה: יש לכוון את התלמידים לשתף בפעילות שיש בה עשיה ופעולה, כגון ריצה, רכיבה על אופניים, קריאה, ציור, ריקוד, בישול, הליכה או טיול..)
6. "שימי כתר לראשך"- על מה מגיע לכם כתר? חישבו על דבר אשר עמלתם, השתדלתם והצלחתם להשיג, ואתם גאים בו. הישג מיוחד עבורכם עליו תרצו להעניק לעצמכם כתר.
- כיצד הצלחתם להשיגו? מה או מי עזרו לכם להצליח להשיגו?
- במה תירצו עוד לעמול ולהשקיע, ולהעניק לעצמכם כתר הצלחה בסוף השנה?
7. חישבו יחד על פעילות משמחת המתאימה לכיתתכם (משחק או הפעלה, בזמן שיעור או בשעות אחר הצהריים לכלל תלמידי הכיתה.)
כתבו את שם הפעילות אותה אתם מציעים, משך הפעילות, ציוד או הכנה הנדרשת לפעילות וכללים להתנהגות בזמן הפעילות. הציגו הצעה זו לכיתה.
פעילות מסכמת במליאה
- כיצד הרגשתם במהלך השיח בזוגות? במה היה לכם קל לשתף ובמה פחות?
- מה אהבתם בפיוט? איזה בית אהבתם במיוחד? מדוע דווקא בית זה?
- חישבו על אדם שאתם מכירים הזקוק לעידוד ואשר הייתם רוצים להקדיש לו את השיר. מיהו?
- מדוע הוא זקוק לעידוד ותקווה?
- כיצד עוד תוכלו לעזור לו \?
- הציעו יחד רשימה כיתתית של 5 דברים, כמספר אצבעות היד, אשר יכול ילד בגילכם לעשות על מנת להתעודד ולשפר את מצב רוחו.
- הציגו את "כללי האצבע שלנו לשיפור מצב הרוח" על לוח חברת הילדים הכיתתי.
השיר מזמן שיח עם תלמידים על שמחה, עידוד ותקווה, ועל חדוות העשייה כמקור לסיפוק ומשמעות
שיח במליאה
בפיוט 5 בתים.
קראו יחד עם התלמידים את השיר והסבירו לתלמידים כי זהו פיוט בבלי אשר שרים באירועים שמחים, כגון חתונות.
חלצו יחד עם התלמידים ביטויים המעוררים בהם תחושות חיוביות, המביעות שמחה, עידוד ותקווה, וכתבו אותן על הלוח (למורה: מבשר שלום, רינה , שיר ומזמור, דרור, רננה, תהילה, אור, עורי קומי כי בא אורך, כלה יפה.) לחלופין – אפשרו להם לבצע את הפעילות בעצמם.
בקשו מהתלמידים להתייחס למילים או לביטויים באופן אישי, ולשתף במקרה אשר קרה להם לאחרונה, בו הרגישו גם הם שמחים ומעודדים.
שיח ופעילות בזוגות
1. בקשו מהתלמידים לכתוב במחברתם רשימה ששמה " 10 דברים שמשמחים אותי" (הדגישו בפני התלמידים טרם הכתיבה האישית, שאחר כך יתבקשו לשתף בתוכן הרשימה.)
לאחר עריכת הרשימה:
- שתפו זה את זה בדברים אשר כתבתם, מצאו פריטים משותפים ברשימה וסמנו אותם.
- בחרו מתוך הרשימה פריט ייחודי אשר תירצו להציע לחבריכם להתנסות בו, והסבירו להם מדוע פעילות זו עשויה לשמח אותם. התחילו את הצעתכם במילים: "אני ממליץ לך…". (למורה: לדוגמה, משחק עם חיית מחמד משמח אותי. אני ממליץ/ה לך להתנסות בקשר עם חיית מחמד, המעורר לדעתי תחושת קרבה ושמחה.)
2. בקשו מהתלמידים לשתף זה את זה, במקרה בו כאשר עודדו אתכם, קיבלתם כוחות להתמודד עם קושי ולהצליח להתגבר עליו. מי עודד אתכם? מה נאמר לכם שחיזק את תחושת המסוגלות שלכם להצליח? מה למדתם על עצמכם בעקבות המקרה? האם וכיצד בחרתם להודות על העידוד לו זכיתם?
3. שתפו באירוע/ מצב בו אתם הייתם המעודדים. את מי עודדתם? כיצד בחרתם לעודד? כיצד הודו לכם על העידוד שהענקתם? תארו את ההרגשה שלכם בעת העידוד ולאחריו.
4. בשיר מתוארת השירה והנגינה כמקור לשמחה ועידוד במצבים של עצב או ייאוש.
- שתפו זה את זה בשיר שהכי משמח אתכם, שכאשר אתם מקשיבים לו אתם חשים טוב, וחל שיפור במצב רוחכם. מהו השיר? מי שר אותו? מדוע בחרתם דווקא בשיר זה?
(למורה: הסבירו לתלמידים את הביטוי "מצב רוח"- מצב רגשי, הרגשה או תחושה הנמשכת לפרק זמן מסוים.)
5. הסבירו לתלמידים כי בפיוט מודגשת העשייה והפעילות ככאלו המעוררות מצב רוח הטוב ושמחה.
- מה אתם אוהבים לעשות כאשר מצב רוחכם לא טוב? באיזו פעילות תבחרו לעסוק כאשר אתם רוצים להתעודד או להתעורר? מה יש בפעילות זו שמעורר את מצב רוחכם? מדוע הייתם ממליצים לחברים לעסוק דווקא בה?
( למורה: יש לכוון את התלמידים לשתף בפעילות שיש בה עשיה ופעולה, כגון ריצה, רכיבה על אופניים, קריאה, ציור, ריקוד, בישול, הליכה או טיול..)
6. "שימי כתר לראשך"- על מה מגיע לכם כתר? חישבו על דבר אשר עמלתם, השתדלתם והצלחתם להשיג, ואתם גאים בו. הישג מיוחד עבורכם עליו תרצו להעניק לעצמכם כתר.
- כיצד הצלחתם להשיגו? מה או מי עזרו לכם להצליח להשיגו?
- במה תירצו עוד לעמול ולהשקיע, ולהעניק לעצמכם כתר הצלחה בסוף השנה?
7. חישבו יחד על פעילות משמחת המתאימה לכיתתכם (משחק או הפעלה, בזמן שיעור או בשעות אחר הצהריים לכלל תלמידי הכיתה.)
כתבו את שם הפעילות אותה אתם מציעים, משך הפעילות, ציוד או הכנה הנדרשת לפעילות וכללים להתנהגות בזמן הפעילות. הציגו הצעה זו לכיתה.
פעילות מסכמת במליאה
- כיצד הרגשתם במהלך השיח בזוגות? במה היה לכם קל לשתף ובמה פחות?
- מה אהבתם בפיוט? איזה בית אהבתם במיוחד? מדוע דווקא בית זה?
- חישבו על אדם שאתם מכירים הזקוק לעידוד ואשר הייתם רוצים להקדיש לו את השיר. מיהו?
- מדוע הוא זקוק לעידוד ותקווה?
- כיצד עוד תוכלו לעזור לו \?
- הציעו יחד רשימה כיתתית של 5 דברים, כמספר אצבעות היד, אשר יכול ילד בגילכם לעשות על מנת להתעודד ולשפר את מצב רוחו.
- הציגו את "כללי האצבע שלנו לשיפור מצב הרוח" על לוח חברת הילדים הכיתתי.
השיר מזמן שיח עם תלמידים על שמחה, עידוד ותקווה, ועל חדוות העשייה כמקור לסיפוק ומשמעות
שיח במליאה
בפיוט 5 בתים.
קראו יחד עם התלמידים את השיר והסבירו לתלמידים כי זהו פיוט בבלי אשר שרים באירועים שמחים, כגון חתונות.
חלצו יחד עם התלמידים ביטויים המעוררים בהם תחושות חיוביות, המביעות שמחה, עידוד ותקווה, וכתבו אותן על הלוח (למורה: מבשר שלום, רינה , שיר ומזמור, דרור, רננה, תהילה, אור, עורי קומי כי בא אורך, כלה יפה.) לחלופין – אפשרו להם לבצע את הפעילות בעצמם.
בקשו מהתלמידים להתייחס למילים או לביטויים באופן אישי, ולשתף במקרה אשר קרה להם לאחרונה, בו הרגישו גם הם שמחים ומעודדים.
שיח ופעילות בזוגות
1. בקשו מהתלמידים לכתוב במחברתם רשימה ששמה " 10 דברים שמשמחים אותי" (הדגישו בפני התלמידים טרם הכתיבה האישית, שאחר כך יתבקשו לשתף בתוכן הרשימה.)
לאחר עריכת הרשימה:
- שתפו זה את זה בדברים אשר כתבתם, מצאו פריטים משותפים ברשימה וסמנו אותם.
- בחרו מתוך הרשימה פריט ייחודי אשר תירצו להציע לחבריכם להתנסות בו, והסבירו להם מדוע פעילות זו עשויה לשמח אותם. התחילו את הצעתכם במילים: "אני ממליץ לך…". (למורה: לדוגמה, משחק עם חיית מחמד משמח אותי. אני ממליץ/ה לך להתנסות בקשר עם חיית מחמד, המעורר לדעתי תחושת קרבה ושמחה.)
2. בקשו מהתלמידים לשתף זה את זה, במקרה בו כאשר עודדו אתכם, קיבלתם כוחות להתמודד עם קושי ולהצליח להתגבר עליו. מי עודד אתכם? מה נאמר לכם שחיזק את תחושת המסוגלות שלכם להצליח? מה למדתם על עצמכם בעקבות המקרה? האם וכיצד בחרתם להודות על העידוד לו זכיתם?
3. שתפו באירוע/ מצב בו אתם הייתם המעודדים. את מי עודדתם? כיצד בחרתם לעודד? כיצד הודו לכם על העידוד שהענקתם? תארו את ההרגשה שלכם בעת העידוד ולאחריו.
4. בשיר מתוארת השירה והנגינה כמקור לשמחה ועידוד במצבים של עצב או ייאוש.
- שתפו זה את זה בשיר שהכי משמח אתכם, שכאשר אתם מקשיבים לו אתם חשים טוב, וחל שיפור במצב רוחכם. מהו השיר? מי שר אותו? מדוע בחרתם דווקא בשיר זה?
(למורה: הסבירו לתלמידים את הביטוי "מצב רוח"- מצב רגשי, הרגשה או תחושה הנמשכת לפרק זמן מסוים.)
5. הסבירו לתלמידים כי בפיוט מודגשת העשייה והפעילות ככאלו המעוררות מצב רוח הטוב ושמחה.
- מה אתם אוהבים לעשות כאשר מצב רוחכם לא טוב? באיזו פעילות תבחרו לעסוק כאשר אתם רוצים להתעודד או להתעורר? מה יש בפעילות זו שמעורר את מצב רוחכם? מדוע הייתם ממליצים לחברים לעסוק דווקא בה?
( למורה: יש לכוון את התלמידים לשתף בפעילות שיש בה עשיה ופעולה, כגון ריצה, רכיבה על אופניים, קריאה, ציור, ריקוד, בישול, הליכה או טיול..)
6. "שימי כתר לראשך"- על מה מגיע לכם כתר? חישבו על דבר אשר עמלתם, השתדלתם והצלחתם להשיג, ואתם גאים בו. הישג מיוחד עבורכם עליו תרצו להעניק לעצמכם כתר.
- כיצד הצלחתם להשיגו? מה או מי עזרו לכם להצליח להשיגו?
- במה תירצו עוד לעמול ולהשקיע, ולהעניק לעצמכם כתר הצלחה בסוף השנה?
7. חישבו יחד על פעילות משמחת המתאימה לכיתתכם (משחק או הפעלה, בזמן שיעור או בשעות אחר הצהריים לכלל תלמידי הכיתה.)
כתבו את שם הפעילות אותה אתם מציעים, משך הפעילות, ציוד או הכנה הנדרשת לפעילות וכללים להתנהגות בזמן הפעילות. הציגו הצעה זו לכיתה.
פעילות מסכמת במליאה
- כיצד הרגשתם במהלך השיח בזוגות? במה היה לכם קל לשתף ובמה פחות?
- מה אהבתם בפיוט? איזה בית אהבתם במיוחד? מדוע דווקא בית זה?
- חישבו על אדם שאתם מכירים הזקוק לעידוד ואשר הייתם רוצים להקדיש לו את השיר. מיהו?
- מדוע הוא זקוק לעידוד ותקווה?
- כיצד עוד תוכלו לעזור לו \?
- הציעו יחד רשימה כיתתית של 5 דברים, כמספר אצבעות היד, אשר יכול ילד בגילכם לעשות על מנת להתעודד ולשפר את מצב רוחו.
- הציגו את "כללי האצבע שלנו לשיפור מצב הרוח" על לוח חברת הילדים הכיתתי.