למה כובע ?
מטרות הפעילות: 1. שיח רפלקטיבי על אודות ההתנהגויות והתפקידים שהיחיד בוחר במצבים שונים. 2. חיזוק המודעות העצמית למגוון הפנים של היחיד. 3. העלאת המודעות ליכולת הבחירה של היחיד במצבים שונים.
טווים יום
מפגש סיכום יום מאפשר לתלמידים להתבונן בחוויות יום הלימודים, לשחזר רגעים ואירועים ולשתף ברגשות ובתובנות. התבוננות זו עשויה לסייע להם לקבל החלטות מושכלות המקדמות צמיחה והתפתחות אישית.
לצבוע את היום
רפלקציה יומית היא כלי חשוב בהתפתחות האישית של כל תלמיד ותלמידה. הרפלקציה תורמת לפיתוח מודעות עצמית, מסייעת בפיתוח חשיבה ביקורתית ומחזקת את היכולת לזהות ולהעריך חוויות חיוביות. הפעילות ”לצבוע את היום“ מסייעת לתלמידים לזהות את החלקים החיובים ביום ולחשוב על הדרכים לשיפור.
לאסוף יום
מהלך הפעילות בסוף יום הלימודים כל תלמיד יבחר קלף ובו איור של חפץ ויתייחס להנחיה המופיעה בו, לדוג' מחק – משהו שאני רוצה למחוק עיפרון – משהו שאני רוצה לכתוב כדי לזכור מהיום הזה ועוד…
פנקס היום שלי
סוף יום הלימודים יבחר כל תלמיד בסמליל (אייקון) המופיע בפנקס האישי שלו ושאליו ירצה להתייחס בכתיבה על יום הלימודים שעבר.
משפחה בשיחה
מטרת הפעילות היא לעודד שיח מקרב במשפחה. חשוב לקיים הכנה להורים לקראת תחילת הפעילות ולעודד את השיח המשפחתי.
אֶת הַמַּנְגִּינָה הַזּוֹ אִי אֶפְשָׁר לְהַפְסִיק
לרשותך ערכת "מסיימים ומשתפים בעקבות שירים" לקידום שיח רגשי-חברתי בסוף יום הלימודים. המהלך: חלוקת דף אישי לכל תלמיד. בסוף כל יום, כל תלמיד יסמן (יצבע, יקיף) את המשפט שמתאים לו ביותר. תלמיד שיבחר בכך ישתף את המליאה או את חבריו לקבוצה במשפט שסימן.
רפלק-ציר
הפעילות "רפלק-ציר" מאפשרת סיכום של יום הלימודים בדרך חוויתית תוך התבוננות אישית בחוויות ובאירועי היום. דרך סיכום זו תורמת לפיתוח מודעות עצמית וחשיבה רפלקטיבית ולחיזוק תחושת השייכות והקשרים החברתיים בכיתה. שאלות השיתוף מאפשרות תלמידים להכיר את עצמם ואת חבריהם, לחלוק חוויות, ולהבין טוב יותר את הרגשות והמחשבות של האחרים בכיתה. פעילות זו עשויה לתרום לאקלים […]
מטעינים באהבה
מפגש סיכום יום רפלקטיבי מזמן ליחיד ולקבוצה התבוננות בחוויות היום, שחזור מצבים שונים וקבלת החלטות להמשך. הפעילות“ מטעינים באהבה“ מאפשרת לתלמידים לבחון התנהגויות שונות שלהם במהלך היום באמצעות “טעינת סוללה