כאשר לתלמיד יש חלום – כלומר, כאשר הוא מייצר לעצמו תמונה של העתיד שלו, הוא עשוי לפתח מוטיבציה להגיע אליה.
כאשר התלמיד תופס את עצמו כבעל ערך ומשמעות הוא מזהה בעצמו את הסיפור הייחודי שלו ומתוך כך גם את תמונת העתיד שלו.
חשוב שהמורה יכיר חלומותיהם של התלמידים וינכיח אותם בכיתה.
כיתות א'-ב'
פעילויות
- משחק "מי זה מה זה"
קחו חולצה או משהו אטום. רק תלמיד אחד ממשש מה יש בפנים. התלמידים שואלים אותו שאלות ודרך השאלות צריכים לנחש מה יש בפנים. המטרה: המחשה מהו חלום. אנחנו מבינים דברים דרך הדמיון בלי לראות אותם.
- קיימו דיון בכיתה:
- האם כל החלומות טובים?
- האם לכולנו חלומות רעים?
המורה תשתף שגם לה יש חלומות לא טובים.
אין צורך לפרט את החלום, אלא רק לספר מה היא עושה כשהיא חולמת חלום לא טוב.
תנו עצה לחברים: מה עוזר לכם כשיש חלום רע? למי כדאי לספר?
המטרה: התמודדות עם חלום שלילי מאפשרת ביטוי גם לרגשות רעים שכולנו חווים. התייחסו אל הרגשות כאל ביטוי נורמלי וטבעי. חשוב לפתח מודעות לרגשות ולמחשבות שליליים וקבלתם כתגובה טבעית ולהבין את הצורך בשיתוף מבוגר בתחושה הרעה.
כאשר לתלמיד יש חלום – כלומר, כאשר הוא מייצר לעצמו תמונה של העתיד שלו, הוא עשוי לפתח מוטיבציה להגיע אליה.
כאשר התלמיד תופס את עצמו כבעל ערך ומשמעות הוא מזהה בעצמו את הסיפור הייחודי שלו ומתוך כך גם את תמונת העתיד שלו.
חשוב שהמורה יכיר חלומותיהם של התלמידים וינכיח אותם בכיתה.
כיתות ג'-ד'
פעילויות
- כתבו על נייר במשפט את החלום שלכם והכניסו את הנייר לקופסה.
- כל תלמיד בתורו מוציא חלום אחד ומקריא אותו. התלמידים צריכים לנחש של מי החלום.
- כיצד ניתן להפוך חלומות אלו לריאליים?
- כמה אני מגשים חלומות? האם מי שאמור להגשים לי את החלום הוא אני או מישהו אחר?
- מה אני עושה בשביל לקחת אחריות על החלומות שלי?
כאשר לתלמיד יש חלום – כלומר, כאשר הוא מייצר לעצמו תמונה של העתיד שלו, הוא עשוי לפתח מוטיבציה להגיע אליה.
כאשר התלמיד תופס את עצמו כבעל ערך ומשמעות הוא מזהה בעצמו את הסיפור הייחודי שלו ומתוך כך גם את תמונת העתיד שלו.
חשוב שהמורה יכיר חלומותיהם של התלמידים וינכיח אותם בכיתה.
כיתות ה'-ו'
פעילויות
כל תלמיד יוצר על בריסטול גדול לוח חזון אישי, המייצג את החלומות שלו.
הביאו לכיתה עיתונים ישנים, גזרו והדביקו תמונות וכותרות מתאימות בלוח החזון.
התייחסו בלוח לשאלות הבאות:
- מה תרצו להיות כשתהיו גדולים? איך תיראה המשפחה שלכם? איך ייראה הבית שלכם? איך אתם תיראו? מה תאהבו לעשות? האם וכיצד תתרמו לקהילה? מה יהיה סדר היום שלכם? מה יהיו התחביבים שלכם? ועוד.
- מומלץ ליצור פינת השראה כיתתית של לוחות החזון שהוכנו על ידי התלמידים.
- באופן דיגיטלי: ניתן לשתף תוצרים באמצעות לוח שיתופי.
- קיימו דיון: "כל מה שתשאל זו התשובה שלך" – התשובות נמצאות בתוך השאלות.
- כתבו מכתב לעצמכם העכשווי מעצמכם בעוד עשרים שנה.
- התייחסו לדרך שעשיתם כדי להגשים את החלומות שלכם.
- תנו עצות ל"אני" העכשווי שלכם ועודדו את עצמכם לצאת ולהגשים חלומות.