השיר מזמן שיח על הכרות עם עצמי ועם הדברים האהובים עליי ומהווים עבורי מקור לכוח ונחת, ועל קבלה עצמית– היכולת לאהוב את עצמי ואת מה שיש בי
מצורף נספח 1
שיח במליאה או בקבוצות
בשיר שלושה בתים.
קראו יחד עם התלמידים את השיר, והזמינו אותם לשתף במליאה או את חברי הקבוצה:
1. דברים האהובים עלינו:
לכל הכיתות:
- מהם המאכלים האהובים עליכם? שתפו בשלושה מאכלים אהובים במיוחד.
- כיצד אתם אוהבים לחגוג את יום הולדתכם ועם מי? ספרו על יום הולדת שחגגתם הזכור לכם במיוחד.
- מהי עונת השנה האהובה עליכם? מדוע דווקא עונה זו?
- ספרו זה לזה מהו הדבר שאתם הכי אוהבים (לעשות, או בכלל) בעונת החורף, בעונת הקיץ, בעונת הסתיו, בעונת האביב..
- "ואת מה שעכשיו.."- שתפו, מהו הדבר שאתם אוהבים במיוחד עכשיו, ברגע זה?
2. "אני אוהב את גלית בעיקר עם צמות,
ואת זאת עם הנמשים, ואת זאת עם הגומות."
- הילד בשיר מתאר את אהבתו לצמות, נמשים, גומות, סממנים חיצוניים. אילו סממנים חיצוניים אתם אוהבים אצלכם? אילו סממנים חיצוניים אתם אוהבים אצל חבריכם לכיתה? איזה רגש מעוררים בכם סממנים חיצוניים אלה?
- האם קרה לכם, שהרגשתם גם אתם כך כלפי ילד או ילדה שהכרתם, או שפגשתם (שלא הכרתם באופן אישי)? שתפו…
- כיצד מתואר רגש האהבה בשיר?
- האם קרה לכם פעם שהרגשתם הצפה של אהבה כזו? האם תירצו לשתף?
- בשיר המילה "אוהב" חוזרת על עצמה פעמים רבות (ביחס לחברים, לעונות שנה, לשמש, לירח, לכוכבים, למאכלים, למשפחה גרעינית ומורחבת ועוד ) ערכו רשימת אהבות אישיות שלכ
3. מה אתם אוהבים לעשות עם בני משפחותיכם? ספרו על הפעילות האהובה עליכם במיוחד עם ההורים, או אחד מהם, ועל פעילות אהובה במיוחד עם סבא וסבתא, אח או אחות, דוד או דודה.
4. מה אתם אוהבים בעצמכם? ספרו על שלושה דברים או שלוש תכונות שאתם אוהבים בעצמכם במיוחד.
פעילות מסכמת במליאה:
לכל הכיתות:
1. שתפו, מה אהבתם בשיר? מהו הבית או המשפט שאהבתם במיוחד? מדוע?
2. מה דעתכם על המשפט :"אבל הכי הרבה אני אוהב אותי?" האם גם אתם מרגישים כך? מתי אתם מרגישים כך ומתי לא? שתפו.
השיר מזמן שיח על הכרות עם עצמי ועם הדברים האהובים עליי ומהווים עבורי מקור לכוח ונחת, ועל קבלה עצמית– היכולת לאהוב את עצמי ואת מה שיש בי
מצורף נספח 1
שיח במליאה או בקבוצות
בשיר שלושה בתים.
קראו יחד עם התלמידים את השיר, והזמינו אותם לשתף במליאה או את חברי הקבוצה:
1. דברים האהובים עלינו:
לכל הכיתות:
- מהם המאכלים האהובים עליכם? שתפו בשלושה מאכלים אהובים במיוחד.
- כיצד אתם אוהבים לחגוג את יום הולדתכם ועם מי? ספרו על יום הולדת שחגגתם הזכור לכם במיוחד.
- מהי עונת השנה האהובה עליכם? מדוע דווקא עונה זו?
- ספרו זה לזה מהו הדבר שאתם הכי אוהבים (לעשות, או בכלל) בעונת החורף, בעונת הקיץ, בעונת הסתיו, בעונת האביב..
- "ואת מה שעכשיו.."- שתפו, מהו הדבר שאתם אוהבים במיוחד עכשיו, ברגע זה?
2. "אני אוהב את גלית בעיקר עם צמות,
ואת זאת עם הנמשים, ואת זאת עם הגומות."
- הילד בשיר מתאר את אהבתו לצמות, נמשים, גומות, סממנים חיצוניים. אילו סממנים חיצוניים אתם אוהבים אצלכם? אילו סממנים חיצוניים אתם אוהבים אצל חבריכם לכיתה? איזה רגש מעוררים בכם סממנים חיצוניים אלה?
- האם קרה לכם, שהרגשתם גם אתם כך כלפי ילד או ילדה שהכרתם, או שפגשתם (שלא הכרתם באופן אישי)? שתפו…
- כיצד מתואר רגש האהבה בשיר?
- האם קרה לכם פעם שהרגשתם הצפה של אהבה כזו? האם תירצו לשתף?
- בשיר המילה "אוהב" חוזרת על עצמה פעמים רבות (ביחס לחברים, לעונות שנה, לשמש, לירח, לכוכבים, למאכלים, למשפחה גרעינית ומורחבת ועוד ) ערכו רשימת אהבות אישיות שלכ
3. מה אתם אוהבים לעשות עם בני משפחותיכם? ספרו על הפעילות האהובה עליכם במיוחד עם ההורים, או אחד מהם, ועל פעילות אהובה במיוחד עם סבא וסבתא, אח או אחות, דוד או דודה.
4. מה אתם אוהבים בעצמכם? ספרו על שלושה דברים או שלוש תכונות שאתם אוהבים בעצמכם במיוחד.
פעילות מסכמת במליאה:
לכל הכיתות:
1. שתפו, מה אהבתם בשיר? מהו הבית או המשפט שאהבתם במיוחד? מדוע?
2. מה דעתכם על המשפט :"אבל הכי הרבה אני אוהב אותי?" האם גם אתם מרגישים כך? מתי אתם מרגישים כך ומתי לא? שתפו.
"דומה ושונה"
בקשו מהתלמידים למלא את דף המשימה האישית (נספח 1), כולל 9 משבצות השאלה, באופן אישי ועצמאי. לאחר שסיימו בקשו מהם לחשוף בפני חברי הקבוצה את התשובות ולסמן
ליד כל תשובה הזהה לתשובתו של חבר נוסף (או יותר). בסיום משימת ההשוואה, בקשו מהתלמידים לבדוק כמה חברים ענו תשובות זהות, ולהם מכנה משותף עמם, וכמה מהתשובות ייחודיות רק להם.
בתום הפעילות, התייחסו לשאלות האלה:
- האם אהבתם את התשובות הייחודיות לכם?
- האם אהבתם או הופתעתם מתשובות החבר/ה?
- האם למדתם משהו חדש על עצמכם? על החבר/ה?
- האם הייתם רוצים לאמץ תחום עניין, בחירה או תכונה מרשימת בן/בת הזוג לפעילות?
השיר מזמן שיח על הכרות עם עצמי ועם הדברים האהובים עליי ומהווים עבורי מקור לכוח ונחת, ועל קבלה עצמית– היכולת לאהוב את עצמי ואת מה שיש בי
מצורף נספח 1
שיח במליאה או בקבוצות
בשיר שלושה בתים.
קראו יחד עם התלמידים את השיר, והזמינו אותם לשתף במליאה או את חברי הקבוצה:
1. דברים האהובים עלינו:
לכל הכיתות:
- מהם המאכלים האהובים עליכם? שתפו בשלושה מאכלים אהובים במיוחד.
- כיצד אתם אוהבים לחגוג את יום הולדתכם ועם מי? ספרו על יום הולדת שחגגתם הזכור לכם במיוחד.
- מהי עונת השנה האהובה עליכם? מדוע דווקא עונה זו?
- ספרו זה לזה מהו הדבר שאתם הכי אוהבים (לעשות, או בכלל) בעונת החורף, בעונת הקיץ, בעונת הסתיו, בעונת האביב..
- "ואת מה שעכשיו.."- שתפו, מהו הדבר שאתם אוהבים במיוחד עכשיו, ברגע זה?
2. "אני אוהב את גלית בעיקר עם צמות,
ואת זאת עם הנמשים, ואת זאת עם הגומות."
- הילד בשיר מתאר את אהבתו לצמות, נמשים, גומות, סממנים חיצוניים. אילו סממנים חיצוניים אתם אוהבים אצלכם? אילו סממנים חיצוניים אתם אוהבים אצל חבריכם לכיתה? איזה רגש מעוררים בכם סממנים חיצוניים אלה?
- האם קרה לכם, שהרגשתם גם אתם כך כלפי ילד או ילדה שהכרתם, או שפגשתם (שלא הכרתם באופן אישי)? שתפו…
- כיצד מתואר רגש האהבה בשיר?
- האם קרה לכם פעם שהרגשתם הצפה של אהבה כזו? האם תירצו לשתף?
- בשיר המילה "אוהב" חוזרת על עצמה פעמים רבות (ביחס לחברים, לעונות שנה, לשמש, לירח, לכוכבים, למאכלים, למשפחה גרעינית ומורחבת ועוד ) ערכו רשימת אהבות אישיות שלכ
3. מה אתם אוהבים לעשות עם בני משפחותיכם? ספרו על הפעילות האהובה עליכם במיוחד עם ההורים, או אחד מהם, ועל פעילות אהובה במיוחד עם סבא וסבתא, אח או אחות, דוד או דודה.
4. מה אתם אוהבים בעצמכם? ספרו על שלושה דברים או שלוש תכונות שאתם אוהבים בעצמכם במיוחד.
פעילות מסכמת במליאה:
לכל הכיתות:
1. שתפו, מה אהבתם בשיר? מהו הבית או המשפט שאהבתם במיוחד? מדוע?
2. מה דעתכם על המשפט :"אבל הכי הרבה אני אוהב אותי?" האם גם אתם מרגישים כך? מתי אתם מרגישים כך ומתי לא? שתפו.
1. מדוע, לדעתכם, כדאי לאדם לאהוב את עצמו? מדוע לדעתכם 'לאהוב את עצמי' זה לא תמיד קל?
2. "קבלה עצמית" היא היכולת של האדם לאהוב את עצמו ולהעריך את מה שיש בו.
- במה לדעתכם קבלת האדם את עצמו ויכולתו להעריך את עצמו עשויות לעזור לו?
- מה הייתם מציעים לחבר לכיתה לעשות כדי לקבל ולאהוב את עצמו?