הצעות לשיח רגשי, עיבוד והפעלה
שיר זה מזמן שיח אודות שבחיה הרבים של ארצנו, על אהבה ללא תנאי, השוררת בין עם ישראל לארצו וכן על תחושת שייכות עמוקה ונצחית שאינה בת חלוף
שיח כיתתי
1. הנחו את התלמידים לקרוא את מילות השיר ובקשו מהם:
- לכתוב במחברותיהם את הביטויים המבטאים שבח
- לבחור שניים מביטויי השבח אשר קרובים ללבם ולהסבירם במילים שלהם
- לציין מדוע דווקא ביטויים אלו מעוררים הזדהות.
2. שאלו אודות שבחים אותם הם קיבלו או נתנו ובקשו שיספרו אודותם.
עיון בשיר
1. "ארץ שנאהב, היא לנו אם ואב"
הסבירו לתלמידים כי יחסים שבין הורים לילדיהם כוללים אהבה ומחויבות.
שאלו:
- מהם הדברים המיוחדים באהבה שבין הורים לילדיהם?
- אלו מחויבויות קיימות בין הורים לילדיהם?
- מה ניתן ללמוד על היחס של המשורר לארצו מכך שהוא משווה אותה לאב ואם?
- האם אתם מזדהים/מסכימים, עם ההשוואה בין הארץ שלנו לבין "אם ואב"? מדוע?
- מהם תחושותיכם ומחשבותיכם בנוגע למחויבות אותה מזכיר המשורר כלפי ארצנו? האם אתם חשים כמוהו ("שנשב בה יהיה מה שיהיה")? נמקו תשובותיכם.
2. "את מקור האור ושפת האמונה"
הסבירו את הביאורים למילים אור ואמונה ושאלו:
- באלו מובנים ארצנו היא מקור לאור? פרטו מוקדי אור רבים ככל שתוכלו.
- אלו אמונות אתם נושאים בלבכם כבני הארץ הזו?
- מה מחזק בכם אמונות אלו?
חלקו את התלמידים לרביעיות ובקשו מהם לשוחח על הדברים שכתבו ולדון מהו מקור האור לדעתם, ומהן האמונות שהם נושאים בליבם כבני הארץ. לאחר מכן הנחו את הקבוצות לשתף במליאה.
3. "ארץ, ארץ, ארץ יקרה
הן הבטחת שאין זו אגדה"
- אלו תחושות ומחשבות מעוררת בכם אמירה זו?
- כתבו במחברותיכם פסקה המשלימה את המשפט:
- "ארץ יקרה אמנם הבטחת שאין זו אגדה אבל…"
או-
- "ארץ יקרה הן הבטחת שאין זו אגדה ואכן…"
- חתמו את הפסקה שכתבתם בברכה חמה לארצנו.
הפעלה
תלו על הלוח מפה גדולה, או ציירו באופן חופשי או על בריסטול גדול, את מפת ארץ ישראל ורשמו לצד המפה מספר ביטויים מהשיר כגון: "ארץ תכול אין עב", "ופרחים וילדים בלי סוף", "ארץ שנאהב", "ונשב בה יהיה מה שיהיה", "השמש לה כדבש וחלב" ,"ארץ בה נולדנו" וכד'.
בקשו מכל תלמיד לבחור היגד אליו הוא מתחבר, לגשת ללוח ולסמן במפה אזור או מקום ספציפי המתקשר להיגד שבחר.
- במליאה יסביר כל תלמיד את בחירתו.
- לסיכום קיימו שיח ובו ישתפו התלמידים כיצד תרם תהליך העיון והיצירה לקשר שלהם לארצנו.
הצעות לשיח רגשי, עיבוד והפעלה
שיר זה מזמן שיח אודות שבחיה הרבים של ארצנו, על אהבה ללא תנאי, השוררת בין עם ישראל לארצו וכן על תחושת שייכות עמוקה ונצחית שאינה בת חלוף
שיח כיתתי
1. הנחו את התלמידים לקרוא את מילות השיר ובקשו מהם:
- לכתוב במחברותיהם את הביטויים המבטאים שבח
- לבחור שניים מביטויי השבח אשר קרובים ללבם ולהסבירם במילים שלהם
- לציין מדוע דווקא ביטויים אלו מעוררים הזדהות.
2. שאלו אודות שבחים אותם הם קיבלו או נתנו ובקשו שיספרו אודותם.
עיון בשיר
1. "ארץ שנאהב, היא לנו אם ואב"
הסבירו לתלמידים כי יחסים שבין הורים לילדיהם כוללים אהבה ומחויבות.
שאלו:
- מהם הדברים המיוחדים באהבה שבין הורים לילדיהם?
- אלו מחויבויות קיימות בין הורים לילדיהם?
- מה ניתן ללמוד על היחס של המשורר לארצו מכך שהוא משווה אותה לאב ואם?
- האם אתם מזדהים/מסכימים, עם ההשוואה בין הארץ שלנו לבין "אם ואב"? מדוע?
- מהם תחושותיכם ומחשבותיכם בנוגע למחויבות אותה מזכיר המשורר כלפי ארצנו? האם אתם חשים כמוהו ("שנשב בה יהיה מה שיהיה")? נמקו תשובותיכם.
2. "את מקור האור ושפת האמונה"
הסבירו את הביאורים למילים אור ואמונה ושאלו:
- באלו מובנים ארצנו היא מקור לאור? פרטו מוקדי אור רבים ככל שתוכלו.
- אלו אמונות אתם נושאים בלבכם כבני הארץ הזו?
- מה מחזק בכם אמונות אלו?
חלקו את התלמידים לרביעיות ובקשו מהם לשוחח על הדברים שכתבו ולדון מהו מקור האור לדעתם, ומהן האמונות שהם נושאים בליבם כבני הארץ. לאחר מכן הנחו את הקבוצות לשתף במליאה.
3. "ארץ, ארץ, ארץ יקרה
הן הבטחת שאין זו אגדה"
- אלו תחושות ומחשבות מעוררת בכם אמירה זו?
- כתבו במחברותיכם פסקה המשלימה את המשפט:
- "ארץ יקרה אמנם הבטחת שאין זו אגדה אבל…"
או-
- "ארץ יקרה הן הבטחת שאין זו אגדה ואכן…"
- חתמו את הפסקה שכתבתם בברכה חמה לארצנו.
הפעלה
תלו על הלוח מפה גדולה, או ציירו באופן חופשי או על בריסטול גדול, את מפת ארץ ישראל ורשמו לצד המפה מספר ביטויים מהשיר כגון: "ארץ תכול אין עב", "ופרחים וילדים בלי סוף", "ארץ שנאהב", "ונשב בה יהיה מה שיהיה", "השמש לה כדבש וחלב" ,"ארץ בה נולדנו" וכד'.
בקשו מכל תלמיד לבחור היגד אליו הוא מתחבר, לגשת ללוח ולסמן במפה אזור או מקום ספציפי המתקשר להיגד שבחר.
- במליאה יסביר כל תלמיד את בחירתו.
- לסיכום קיימו שיח ובו ישתפו התלמידים כיצד תרם תהליך העיון והיצירה לקשר שלהם לארצנו.
הצעות לשיח רגשי, עיבוד והפעלה
שיר זה מזמן שיח אודות שבחיה הרבים של ארצנו, על אהבה ללא תנאי, השוררת בין עם ישראל לארצו וכן על תחושת שייכות עמוקה ונצחית שאינה בת חלוף
שיח כיתתי
1. הנחו את התלמידים לקרוא את מילות השיר ובקשו מהם:
- לכתוב במחברותיהם את הביטויים המבטאים שבח
- לבחור שניים מביטויי השבח אשר קרובים ללבם ולהסבירם במילים שלהם
- לציין מדוע דווקא ביטויים אלו מעוררים הזדהות.
2. שאלו אודות שבחים אותם הם קיבלו או נתנו ובקשו שיספרו אודותם.
עיון בשיר
1. "ארץ שנאהב, היא לנו אם ואב"
הסבירו לתלמידים כי יחסים שבין הורים לילדיהם כוללים אהבה ומחויבות.
שאלו:
- מהם הדברים המיוחדים באהבה שבין הורים לילדיהם?
- אלו מחויבויות קיימות בין הורים לילדיהם?
- מה ניתן ללמוד על היחס של המשורר לארצו מכך שהוא משווה אותה לאב ואם?
- האם אתם מזדהים/מסכימים, עם ההשוואה בין הארץ שלנו לבין "אם ואב"? מדוע?
- מהם תחושותיכם ומחשבותיכם בנוגע למחויבות אותה מזכיר המשורר כלפי ארצנו? האם אתם חשים כמוהו ("שנשב בה יהיה מה שיהיה")? נמקו תשובותיכם.
2. "את מקור האור ושפת האמונה"
הסבירו את הביאורים למילים אור ואמונה ושאלו:
- באלו מובנים ארצנו היא מקור לאור? פרטו מוקדי אור רבים ככל שתוכלו.
- אלו אמונות אתם נושאים בלבכם כבני הארץ הזו?
- מה מחזק בכם אמונות אלו?
חלקו את התלמידים לרביעיות ובקשו מהם לשוחח על הדברים שכתבו ולדון מהו מקור האור לדעתם, ומהן האמונות שהם נושאים בליבם כבני הארץ. לאחר מכן הנחו את הקבוצות לשתף במליאה.
3. "ארץ, ארץ, ארץ יקרה
הן הבטחת שאין זו אגדה"
- אלו תחושות ומחשבות מעוררת בכם אמירה זו?
- כתבו במחברותיכם פסקה המשלימה את המשפט:
- "ארץ יקרה אמנם הבטחת שאין זו אגדה אבל…"
או-
- "ארץ יקרה הן הבטחת שאין זו אגדה ואכן…"
- חתמו את הפסקה שכתבתם בברכה חמה לארצנו.
הפעלה
תלו על הלוח מפה גדולה, או ציירו באופן חופשי או על בריסטול גדול, את מפת ארץ ישראל ורשמו לצד המפה מספר ביטויים מהשיר כגון: "ארץ תכול אין עב", "ופרחים וילדים בלי סוף", "ארץ שנאהב", "ונשב בה יהיה מה שיהיה", "השמש לה כדבש וחלב" ,"ארץ בה נולדנו" וכד'.
בקשו מכל תלמיד לבחור היגד אליו הוא מתחבר, לגשת ללוח ולסמן במפה אזור או מקום ספציפי המתקשר להיגד שבחר.
- במליאה יסביר כל תלמיד את בחירתו.
- לסיכום קיימו שיח ובו ישתפו התלמידים כיצד תרם תהליך העיון והיצירה לקשר שלהם לארצנו.