https://www.youtube.com/watch?v=_SQBaWqkTyo
"חגיגת אביב" הוא שיר שכתב דודו ברק, הלחין שייקה פייקוב ועיבד אריה לבנון. את השיר מבצעת שלישיית "שוקולד מנטה מסטיק", שכללה את ירדנה ארזי, לאה לופטין ורותי הולצמן. שלישייה זו, יחד עם זמרים אחרים, הופיעו בפני חיילים כאשר פרצה מלחמת יום הכיפורים. השיר זכה במקום השלישי בפסטיבל שירי ילדים בחג הפסח בשנת 1974, ונכתב כהקדשת חג שמח לחיילים ולחיילי המילואים שנמצאו בחזיתות השונות. מילות השיר, הכוללות חזרה על המילים "בחצי הלילה", דומות לפיוט הנאמר בסוף ההגדה של פסח "ויהי בחצי הלילה". דבר זה יוצר מעין שירת מענה בין המילים "בחצי הלילה" ליתר המילים בבתי השיר. השיר עליז, קופצני ואופטימי. חלק מהפזמון כולל מקצבים מנוקדים וחלק כולל שמיניות בלבד.
כיתות א'-ב'
- הצעות תלמידים לתיפוף גוף.
א. בקשו מהתלמידים להציע רעיונות שונים לתיפוף על הגוף על בסיס המקצב הבא (למורה: המקצב של המילים "בחצי הלילה"), כגון: מחיאות כף, טפיחות על הברכיים, אצבע צרדה וכו'.
ב. בפזמון השיר "האביב שוב צוהל ואיתי משתולל" התלמידים יטפחו על הברכיים את המקצב המנוקד
כמו מעין דהרה של סוס.
ג. "איזה לילה איזה לילה איזה לילה" – התלמידים יגלגלו את הידיים מלמעלה למטה, בהתאם לקו המלודי.
ד. "איזה ליל" – שתי מחיאות.
- ריקוד במרחב: התלמידים ירקדו לפי הרעיונות שהעלו בפעילות 1.
א. במילים "בחצי הלילה" התלמידים יתופפו את תבנית המקצב שהציעו בפעילות הקודמת. 
ב. במילים "האביב שוב צוהל ואיתי משתולל" התלמידים ינועו בדהרה במרחב החדר.
ג. במילים "איזה לילה איזה לילה איזה לילה", התלמידים יסתובבו סביב עצמם במרחב.
ד. במילים "איזה ליל", התלמידים ימחאו שתי מחיאות כף
- ריקוד בזוגות: התלמידים יחזרו על הפעילות בזוגות.
א. במילים "בחצי הלילה" התלמידים ימחאו כף אל כף בזוגות את המקצב 
ב. בפזמון "האביב שוב צוהל", הכולל מקצב מנוקד, התלמידים ינועו יד ביד וידהרו במרחב החדר.
ג. במילים "איזה לילה איזה לילה איזה לילה ", התלמידים יסתובבו ביחד.
ד. במילים "איזה ליל", התלמידים ימחאו פעמיים כף אל כף.
- תזמור: התלמידים יתחלקו לשלוש קבוצות וילוו את השיר במקלות מקצב, קסטנייטות ופעמונים.
א. במילים "בחצי הלילה" הקבוצה הראשונה תקיש במקלות מקצב את המקצב:
ב. בפזמון "האביב שוב צוהל ואיתי משתולל", הקבוצה השנייה תנגן בקסטנייטות את המקצב המנוקד.
ג. במילים "איזה לילה…איזה ליל" – הקבוצה השלישית תניע את הפעמונים באופן חופשי.
לאחר מכן, ניתן להחליף בתפקידים בין הקבוצות.
מה למדנו?
- הבענו את המקצב הבולט בשיר ואת המקצבים המנוקדים באמצעות תיפוף גוף וריקוד במרחב ובזוגות.
- ביצענו תזמור לחלקים השונים בשיר באמצעות כלי הקשה.
https://www.youtube.com/watch?v=_SQBaWqkTyo
"חגיגת אביב" הוא שיר שכתב דודו ברק, הלחין שייקה פייקוב ועיבד אריה לבנון. את השיר מבצעת שלישיית "שוקולד מנטה מסטיק", שכללה את ירדנה ארזי, לאה לופטין ורותי הולצמן. שלישייה זו, יחד עם זמרים אחרים, הופיעו בפני חיילים כאשר פרצה מלחמת יום הכיפורים. השיר זכה במקום השלישי בפסטיבל שירי ילדים בחג הפסח בשנת 1974, ונכתב כהקדשת חג שמח לחיילים ולחיילי המילואים שנמצאו בחזיתות השונות. מילות השיר, הכוללות חזרה על המילים "בחצי הלילה", דומות לפיוט הנאמר בסוף ההגדה של פסח "ויהי בחצי הלילה". דבר זה יוצר מעין שירת מענה בין המילים "בחצי הלילה" ליתר המילים בבתי השיר. השיר עליז, קופצני ואופטימי. חלק מהפזמון כולל מקצבים מנוקדים וחלק כולל שמיניות בלבד.
כיתות ג'-ד'
למורה: לצורך ליווי השיר נשתמש בביצוע בסולם לה מינור, שמבצעים גיתית שובל, אהרון פררה ושמעון ויצמן.
- הכרת שתי תבניות מקצב חוזרות בבתי השיר
התלמידים יקראו בשפת הקצב (טָּ ו-טָּּטֶּ) את שתי תבניות המקצב הבאות:

שאלו את התלמידים לאילו מן המילים הבאות בשיר מתאימה תבנית א' ולאילו מתאימה תבנית ב'?
"בחצי הלילה" (א)
"בחצי הליל" (ב)
"בחצי הלילה" (א)
"עם כל ישראל" (ב)
לאחר מכן, התלמידים ילמדו להקיש את שתי תבניות המקצב במקלות מקצב.
- סולפג', תנועה ונגינה של הפזמון
א. התלמידים ישירו בסולפג' בעזרת "היד המזמרת"(קודאי) את התבנית המלודית הבאה:

ב. במילים "איזה לילה…איזה ליל", התלמידים יטפחו על הברכיים בטרמולו.
(למורה: טרמולו Tremolo הוא הוראת ביצוע מוזיקלי לנגינה רצופה של תווים קצרים בזה אחר זה העשויה לתת תחושת רעידה של מתח או מרדף).
ג. התלמידים יבצעו את התבנית המופיעה בסעיף א' בנגינה במטלופונים או בחליליות, ואת התבנית המופיעה בסעיף ב' בנגינה בפעמונים.
- 3. שירת מענה: התלמידים ילמדו לשיר את כל השיר ולאחר מכן יתחלקו לשתי קבוצות.
א. בבתי השיר: הקבוצה הראשונה תענה בשירת המילים "בחצי הלילה" ו"בחצי הליל", הקבוצה השנייה תפתח בשאר המילים של בתי השיר.
ב. בפזמון: הקבוצה הראשונה תשיר את המילים "האביב שוב צוהל ואיתי משתולל", והקבוצה השנייה תשיר את ההמשך כמענה "איזה לילה, איזה לילה, איזה לילה, איזה ליל".
לאחר מכן, התלמידים יחליפו תפקידים.
- תזמור ושירת בתי השיר: התלמידים יתחלקו לשתי קבוצות, כאשר הקבוצה הראשונה תשיר את מילות השיר והקבוצה השנייה תלווה בנגינה של שתי התבניות במקלות הקשה.
לאחר מכן, ניתן להחליף תפקידים בין הקבוצות.

- 4. תזמור ושירת הפזמון: התלמידים יתחלקו לשלושה קבוצות, כאשר הקבוצה הראשונה תשיר את מילות
השיר, הקבוצה השנייה תלווה אותם בנגינה במטלופונים, והקבוצה השלישית תלווה אותם בנגינה בפעמונים בטרמולו.
לאחר מכן, ניתן להחליף תפקידים בין הקבוצות.
מה למדנו?
- שרנו סולפג' והקשנו מקצב.
- שרנו את השיר בשירת מענה.
- ביצענו תזמור של כל השיר שכלל שילוב של שירה, ליווי מלודי וליווי בכלי הקשה.
https://www.youtube.com/watch?v=_SQBaWqkTyo
"חגיגת אביב" הוא שיר שכתב דודו ברק, הלחין שייקה פייקוב ועיבד אריה לבנון. את השיר מבצעת שלישיית "שוקולד מנטה מסטיק", שכללה את ירדנה ארזי, לאה לופטין ורותי הולצמן. שלישייה זו, יחד עם זמרים אחרים, הופיעו בפני חיילים כאשר פרצה מלחמת יום הכיפורים. השיר זכה במקום השלישי בפסטיבל שירי ילדים בחג הפסח בשנת 1974, ונכתב כהקדשת חג שמח לחיילים ולחיילי המילואים שנמצאו בחזיתות השונות. מילות השיר, הכוללות חזרה על המילים "בחצי הלילה", דומות לפיוט הנאמר בסוף ההגדה של פסח "ויהי בחצי הלילה". דבר זה יוצר מעין שירת מענה בין המילים "בחצי הלילה" ליתר המילים בבתי השיר. השיר עליז, קופצני ואופטימי. חלק מהפזמון כולל מקצבים מנוקדים וחלק כולל שמיניות בלבד.
כיתות ה'-ו'
למורה: לצורך ליווי השיר נשתמש בביצוע בסולם לה מינור, שמבצעים גיתית שובל, אהרון פררה ושמעון ויצמן.
- הקניית המושג סקוונצה: הפעילות מותאמת לקבוצות שלמדו והתנסו במושג המוזיקלי סקוונצה (למורה: סקוונצה היא מהלך מוזיקלי בו מקבץ תווים או צלילים חוזר על עצמו ברצף, כלפי מטה או כלפי מעלה, במעין שרשרת המתחילה בכל פעם בצליל חדש).
א. שירו את התבנית הבאה של שלוש סקוונצות בעליה בסולפג' בעזרת "היד המזמרת" (קודאי).
ב. שירו את התבנית הבאה של שלוש סקוונצות בירידה בסולפג' בעזרת "היד המזמרת" (קודאי).

- הבחנה בסקוונצות בתבניות מלודיות: התלמידים ישירו בסולפג' את התבניות המלודיות הבאות ויענו על השאלות הבאות:

- איזו מהתבניות הבאות היא סקוונצה לתבנית א'? (תבנית ב').
- איזו תבנית היא במקצב דומה לתבנית א' אבל לא סקוונצה? (תבנית ג')
- איזו תבנית היא יוצאת דופן מכל התבניות? (תבנית ד').
התלמידים ילמדו לבצע את התבניות ברצף בנגינה במטלופונים או בחליליות.
- 3. שירה בסולפג' ונגינה של הליווי לפזמון השיר: שירו את הליווי המוצע בסולפג' באמצעות "היד המזמרת" (קודאי), ולאחר מכן, בצעו אותו בנגינה במטלופונים או בחליליות.

- תזמור ושירת בתי השיר: התלמידים יתחלקו לשתי קבוצות, כאשר הקבוצה הראשונה תשיר את מילות השיר והקבוצה השנייה תלווה אותם בנגינה במטלופונים או חליליות.
לאחר מכן, ניתן להחליף תפקידים בין הקבוצות.

- 4. תזמור ושירת פזמון השיר: להלן הליווי לפזמון השיר:

מה למדנו?
- שרנו בסולפג' סקוונצות.
- זיהינו את הסקוונצות בבתי השיר.
- התאמנו בשירת סולפג' של קו מלודי לבתים, המבוסס על סקוונצות ועל קו מלודי סטטי יותר לליווי הפזמון.
- שרנו את כל השיר וליווינו את השירה בנגינה על מטלופונים, המבוססת על שירת הסולפג'.