השיר "יא ליל" מאפשר שיח על התמונות השונות המשקפות את הדתות, העדות והתרבויות השונות החיות זו לצד זו, ולעתים גם זו בתוך זו
השיר מאפשר חשיבה על כך שכל הבעיות יוכלו להיפתר אם הצדדים השונים יישבו מסביב לשולחן אחד. ובשל המגוון המיוחד השיח יכול להעצים את הסיכוי לשלום.
קול פעמונים קורא בעיר העתיקה
קול רוכלים מכריז על כל מיני המתיקה,
ריח תבלינים נישא משוק הבשמים
מור וקינמון ופלפלים ויסמין.
האם זכורה לכם חוויית עיר עתיקה, שבה ריחות שונים ומגוונים המשרים אווירה ייחודית? תארו את הריחות שאתם זוכרים.
אולי חוויית שוק במקום אחר בארץ?
ג'ומעה כאן זה יום שישי ושאבס זה שבת
אי אפשר לצאת מזה, הכול כמו סלט,
מהישיבה עולה תפילה אשכנזית,
על הצריח ממולה קורא המואזין.
אי אפשר לצאת מזה, הכול כמו סלט.. מדוע כמו סלט? ומדוע יש צורך לצאת מזה? אולי כדאי לחוות את המיוחדות שבשוני התרבותי.
האם שוני יכול גם לבלבל? ליצור תחושת אי נוחות? או אולי יש בשוני גם הזדמנות ועניין ייחודי?
יא ליל, יא ליל בבוקר ובליל,
הזמר מתגלגל והוויכוח מתפלפל.
משרד הפנים משרד הביטחון
אחרי הכול כולנו במזרח התיכון.
תארו ויכוח מתפלפל שהייתם שותפים לו בכיתה. מה היה תפקידכם בו? האם היה שוני בסיסי ביניכם ובין האחר/אחרים? כמה תרמה והעצימה השונות את הוויכוח? מה היה האינטרס של כל אחד מכם? כיצד בחרתם לגשר על הדעות השונות?
האם הצלחתם לגשר על העמדות השונות ולמצוא פתרון מוסכם?
חליפות, כפיות, גלביות ומדים
חוגגים במסעדה של אבו איברהים.
כל הבעיות כולן באות על פתרונן
רק צריך לשבת מסביב לשולחן.
מה מזכיר לכם החלק הזה של השיר (שולחן שבת.. פורים.. משחקי תפקידים… הצגה.. ).
חישבו על אירוע או על מקום שבו אתם או אחרים ישבתם יחד וכל אחד היה מאוד שונה ומיוחד. מהי התרומה של ישיבה לשיח משותף סביב אותו השולחן לפתרון בעיות?
תארו התנסות שבה הצלחתם ליישב סכסוך/אי הבנה/מחלוקת באמצעות שיח משותף.
אחרי הכול כולנו במזרח התיכון… אחרי הכול כולנו מאותה כיתה..
בכיתה שלנו ילדים שונים, דעות שונות, מלבושים שונים, מראה שונה, משפחות שונות..
בכיתה שלנו כשאנחנו חלוקים בדעותינו, למרות השוני והמיוחדות שבכל אחד מאתנו, אנחנו מצליחים ליישב מחלוקות כך: ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
- מה מאפשר לנו להתפשר?
- מה מעכב אותנו לפעמים?
- מהי התרומה של כל אחד מאתנו לפתרון המחלוקת?
- מה החלק שלי במחלוקת? האם אני מחזיק באותן העמדות בדרך כלל? האם אני משנה את דעותיי בהקשר למחלוקת?
- האם ככיתה יש לנו כוח לשנות מצבים הדורשים שינוי?
- באילו מצבים אנחנו מרגישים תחושת ביחד טובה יותר בכיתה?
הכול כמו סלט..
דמיינו סלט ארץ ישראלי טעים במיוחד.. בחרו ביצירתיות מטפורית את מרכיבי הסלט האנושיים והרעיוניים המצויים במדינתנו שלנו.
- אילו מרכיבים יש בסלט הארץ ישראלי?
- מי תורם מה לטעם של הסלט?
- אילו תכונות ייחודיות תורם כל מרכיב בסלט?
- מהם התבלינים הייחודיים לנו?
- מהי התרומה האישית שלי לסלט הארץ ישראלי?
- מהי התרומה שלנו ככיתה לסלט הארץ ישראלי?
השיר "יא ליל" מאפשר שיח על התמונות השונות המשקפות את הדתות, העדות והתרבויות השונות החיות זו לצד זו, ולעתים גם זו בתוך זו
השיר מאפשר חשיבה על כך שכל הבעיות יוכלו להיפתר אם הצדדים השונים יישבו מסביב לשולחן אחד. ובשל המגוון המיוחד השיח יכול להעצים את הסיכוי לשלום.
קול פעמונים קורא בעיר העתיקה
קול רוכלים מכריז על כל מיני המתיקה,
ריח תבלינים נישא משוק הבשמים
מור וקינמון ופלפלים ויסמין.
האם זכורה לכם חוויית עיר עתיקה, שבה ריחות שונים ומגוונים המשרים אווירה ייחודית? תארו את הריחות שאתם זוכרים.
אולי חוויית שוק במקום אחר בארץ?
ג'ומעה כאן זה יום שישי ושאבס זה שבת
אי אפשר לצאת מזה, הכול כמו סלט,
מהישיבה עולה תפילה אשכנזית,
על הצריח ממולה קורא המואזין.
אי אפשר לצאת מזה, הכול כמו סלט.. מדוע כמו סלט? ומדוע יש צורך לצאת מזה? אולי כדאי לחוות את המיוחדות שבשוני התרבותי.
האם שוני יכול גם לבלבל? ליצור תחושת אי נוחות? או אולי יש בשוני גם הזדמנות ועניין ייחודי?
יא ליל, יא ליל בבוקר ובליל,
הזמר מתגלגל והוויכוח מתפלפל.
משרד הפנים משרד הביטחון
אחרי הכול כולנו במזרח התיכון.
תארו ויכוח מתפלפל שהייתם שותפים לו בכיתה. מה היה תפקידכם בו? האם היה שוני בסיסי ביניכם ובין האחר/אחרים? כמה תרמה והעצימה השונות את הוויכוח? מה היה האינטרס של כל אחד מכם? כיצד בחרתם לגשר על הדעות השונות?
האם הצלחתם לגשר על העמדות השונות ולמצוא פתרון מוסכם?
חליפות, כפיות, גלביות ומדים
חוגגים במסעדה של אבו איברהים.
כל הבעיות כולן באות על פתרונן
רק צריך לשבת מסביב לשולחן.
מה מזכיר לכם החלק הזה של השיר (שולחן שבת.. פורים.. משחקי תפקידים… הצגה.. ).
חישבו על אירוע או על מקום שבו אתם או אחרים ישבתם יחד וכל אחד היה מאוד שונה ומיוחד. מהי התרומה של ישיבה לשיח משותף סביב אותו השולחן לפתרון בעיות?
תארו התנסות שבה הצלחתם ליישב סכסוך/אי הבנה/מחלוקת באמצעות שיח משותף.
אחרי הכול כולנו במזרח התיכון… אחרי הכול כולנו מאותה כיתה..
בכיתה שלנו ילדים שונים, דעות שונות, מלבושים שונים, מראה שונה, משפחות שונות..
בכיתה שלנו כשאנחנו חלוקים בדעותינו, למרות השוני והמיוחדות שבכל אחד מאתנו, אנחנו מצליחים ליישב מחלוקות כך: ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
- מה מאפשר לנו להתפשר?
- מה מעכב אותנו לפעמים?
- מהי התרומה של כל אחד מאתנו לפתרון המחלוקת?
- מה החלק שלי במחלוקת? האם אני מחזיק באותן העמדות בדרך כלל? האם אני משנה את דעותיי בהקשר למחלוקת?
- האם ככיתה יש לנו כוח לשנות מצבים הדורשים שינוי?
- באילו מצבים אנחנו מרגישים תחושת ביחד טובה יותר בכיתה?
הכול כמו סלט..
דמיינו סלט ארץ ישראלי טעים במיוחד.. בחרו ביצירתיות מטפורית את מרכיבי הסלט האנושיים והרעיוניים המצויים במדינתנו שלנו.
- אילו מרכיבים יש בסלט הארץ ישראלי?
- מי תורם מה לטעם של הסלט?
- אילו תכונות ייחודיות תורם כל מרכיב בסלט?
- מהם התבלינים הייחודיים לנו?
- מהי התרומה האישית שלי לסלט הארץ ישראלי?
- מהי התרומה שלנו ככיתה לסלט הארץ ישראלי?
השיר "יא ליל" מאפשר שיח על התמונות השונות המשקפות את הדתות, העדות והתרבויות השונות החיות זו לצד זו, ולעתים גם זו בתוך זו
השיר מאפשר חשיבה על כך שכל הבעיות יוכלו להיפתר אם הצדדים השונים יישבו מסביב לשולחן אחד. ובשל המגוון המיוחד השיח יכול להעצים את הסיכוי לשלום.
קול פעמונים קורא בעיר העתיקה
קול רוכלים מכריז על כל מיני המתיקה,
ריח תבלינים נישא משוק הבשמים
מור וקינמון ופלפלים ויסמין.
האם זכורה לכם חוויית עיר עתיקה, שבה ריחות שונים ומגוונים המשרים אווירה ייחודית? תארו את הריחות שאתם זוכרים.
אולי חוויית שוק במקום אחר בארץ?
ג'ומעה כאן זה יום שישי ושאבס זה שבת
אי אפשר לצאת מזה, הכול כמו סלט,
מהישיבה עולה תפילה אשכנזית,
על הצריח ממולה קורא המואזין.
אי אפשר לצאת מזה, הכול כמו סלט.. מדוע כמו סלט? ומדוע יש צורך לצאת מזה? אולי כדאי לחוות את המיוחדות שבשוני התרבותי.
האם שוני יכול גם לבלבל? ליצור תחושת אי נוחות? או אולי יש בשוני גם הזדמנות ועניין ייחודי?
יא ליל, יא ליל בבוקר ובליל,
הזמר מתגלגל והוויכוח מתפלפל.
משרד הפנים משרד הביטחון
אחרי הכול כולנו במזרח התיכון.
תארו ויכוח מתפלפל שהייתם שותפים לו בכיתה. מה היה תפקידכם בו? האם היה שוני בסיסי ביניכם ובין האחר/אחרים? כמה תרמה והעצימה השונות את הוויכוח? מה היה האינטרס של כל אחד מכם? כיצד בחרתם לגשר על הדעות השונות?
האם הצלחתם לגשר על העמדות השונות ולמצוא פתרון מוסכם?
חליפות, כפיות, גלביות ומדים
חוגגים במסעדה של אבו איברהים.
כל הבעיות כולן באות על פתרונן
רק צריך לשבת מסביב לשולחן.
מה מזכיר לכם החלק הזה של השיר (שולחן שבת.. פורים.. משחקי תפקידים… הצגה.. ).
חישבו על אירוע או על מקום שבו אתם או אחרים ישבתם יחד וכל אחד היה מאוד שונה ומיוחד. מהי התרומה של ישיבה לשיח משותף סביב אותו השולחן לפתרון בעיות?
תארו התנסות שבה הצלחתם ליישב סכסוך/אי הבנה/מחלוקת באמצעות שיח משותף.
אחרי הכול כולנו במזרח התיכון… אחרי הכול כולנו מאותה כיתה..
בכיתה שלנו ילדים שונים, דעות שונות, מלבושים שונים, מראה שונה, משפחות שונות..
בכיתה שלנו כשאנחנו חלוקים בדעותינו, למרות השוני והמיוחדות שבכל אחד מאתנו, אנחנו מצליחים ליישב מחלוקות כך: ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
- מה מאפשר לנו להתפשר?
- מה מעכב אותנו לפעמים?
- מהי התרומה של כל אחד מאתנו לפתרון המחלוקת?
- מה החלק שלי במחלוקת? האם אני מחזיק באותן העמדות בדרך כלל? האם אני משנה את דעותיי בהקשר למחלוקת?
- האם ככיתה יש לנו כוח לשנות מצבים הדורשים שינוי?
- באילו מצבים אנחנו מרגישים תחושת ביחד טובה יותר בכיתה?
הכול כמו סלט..
דמיינו סלט ארץ ישראלי טעים במיוחד.. בחרו ביצירתיות מטפורית את מרכיבי הסלט האנושיים והרעיוניים המצויים במדינתנו שלנו.
- אילו מרכיבים יש בסלט הארץ ישראלי?
- מי תורם מה לטעם של הסלט?
- אילו תכונות ייחודיות תורם כל מרכיב בסלט?
- מהם התבלינים הייחודיים לנו?
- מהי התרומה האישית שלי לסלט הארץ ישראלי?
- מהי התרומה שלנו ככיתה לסלט הארץ ישראלי?