השיר מזמן שיח על ראיית הטוב, על אופטימיות, שמחה ותקווה
שיח בזוגות
קראו יחד עם התלמידים את השיר, והזמינו אותם לשתף את בני זוגם:
1. יום חמים, יום קסמים.
מהו יום טוב במיוחד עבורכם? תארו זה לזה מה אתם עושים ביום כזה? עם מי אתם מבלים ביום זה? היכן אתם מבלים באותו יום? מה אתם מרגישים ביום כזה?
2. מה אתם אוהבים לעשות במיוחד ביום שמשי? את מי ומה תיקחו אתכם ליום כזה?
3. שחקו משחק בזוג- סיפור בהמשכים:
על גבי דף נייר a4 כתבו את המשפט "בבוקר קמתי מול הים".
אחד מבני הזוג אשר החלטתם כי הוא המתחיל, יוסיף שורת המשך לסיפור, וימסור לחברו. החבר יקרא את השורה שהתווספה, יקפל את השורה בדף, יוסיף שורת המשך לסיפור כרצונו, וימסור חזרה לחבר.
וכך חוזר חלילה, עד שיתמלא הדף וייווצר סיפור בהמשכים. בסיום התהליך, כשהדף יתמלא, חשפו את הכתוב וקראו ברצף את הסיפור שהתקבל.
אהבתם את הסיפור המשותף שנוצר? שתפו במליאה.
(למורה: כדאי להדגים את אופן קיפול הנייר בשורה הנכתבת, וחשיפת הסיפור עם יישור הדף).
4. כן, כן, כן, כן
לעולם בעקבות השמש,
לעולם בעקבות האור,
השמש את יומי רושמת
וליבי ציפור.
- אילו תחושות ורגשות מעוררות בכם השורות של בית זה? (למורה: תקווה, שמחה, התרגשות, אמונה, התלהבות, אופטימיות, התרוממות רוח).
למה מתכוון המשורר בביטוי "וליבי ציפור"? האם חשתם פעם כך? מה גורם לכם לחוש שמחה?
- "השמש את יומי רושמת"- מה דעתכם על משפט זה? הסבירו אותו במילים שלכם.
- רשמו יום בחייכם: כתבו מה יש ביום כזה, מה הייתם בוחרים לעשות בו, מה מתוכנן בו ומה לא תמיד מתוכנן, מהם הרגעים ביום שבהם אתם נחים ואוספים כוחות, מהם הרגעים המאתגרים ומהם הרגעים הקלים, מהן הפעילויות המתרחשות בחוץ ומה מתרחש מבפנים. התייחסו בדף רישום היום שלכם ליום שמש לעומת יום קר וגשום, האם תכנון היום שלכם יושפע ממזג האוויר? כיצד?
התחילו כך: אני קם/מה בבוקר…
- החליפו ביניכם את דפי "רישום היום שלי". מה למדתם זה על זה?
(הערה למורה: מומלץ לומר לתלמידים שבסיום הכתיבה האישית, יוחלפו הדפים עם בן הזוג, להתרשמות ולמידה הדדיים, כך שתתאפשר לכל תלמיד רמת החשיפה המתאימה לו).
5 .ראש הרם אור קרב
אור זורם ישר אל סף הדלת.
בשורות אלו מדגיש המשורר את היכולת להרים ראש, להתבונן באור ולחוש בתקווה ובאמונה בטוב שיגיע.
- מה דעתכם על אמירה זו?
- למי הייתם מקדישים משפט זה? (למורה: זה יכול להיות מישהו שזקוק לתקווה או מישהו אופטימי שמאמין בטוב ומרים את ראשו פעם אחר פעם).
- מהו "האור הקרב והזורם" שהייתם מאחלים לעצמכם?
- איזה אור הייתם מאחלים זה לזה?
פעילות מסכמת במליאה:
התייחסו במליאה לשאלות האלה:
(למורה: אפשר לכתוב את השאלות על הלוח, בתוך ענני מחשבה ולהציע לתלמידים במליאה לבחור באחת השאלות, ולענות עליה).
- אהבתי בשיר…
- למדתי מהשיר…
- משפט בשיר שאהבתי במיוחד…
- שיר זה יוכל להשפיע עליי בעתיד בכך ש…
- ארצה להיזכר בשיר זה כש…
- אני מאמץ/ת מהשיר…
- הייתי רוצה להקדיש שיר זה ל.. כי…
השיר מזמן שיח על ראיית הטוב, על אופטימיות, שמחה ותקווה
שיח בזוגות
קראו יחד עם התלמידים את השיר, והזמינו אותם לשתף את בני זוגם:
1. יום חמים, יום קסמים.
מהו יום טוב במיוחד עבורכם? תארו זה לזה מה אתם עושים ביום כזה? עם מי אתם מבלים ביום זה? היכן אתם מבלים באותו יום? מה אתם מרגישים ביום כזה?
2. מה אתם אוהבים לעשות במיוחד ביום שמשי? את מי ומה תיקחו אתכם ליום כזה?
3. שחקו משחק בזוג- סיפור בהמשכים:
על גבי דף נייר a4 כתבו את המשפט "בבוקר קמתי מול הים".
אחד מבני הזוג אשר החלטתם כי הוא המתחיל, יוסיף שורת המשך לסיפור, וימסור לחברו. החבר יקרא את השורה שהתווספה, יקפל את השורה בדף, יוסיף שורת המשך לסיפור כרצונו, וימסור חזרה לחבר.
וכך חוזר חלילה, עד שיתמלא הדף וייווצר סיפור בהמשכים. בסיום התהליך, כשהדף יתמלא, חשפו את הכתוב וקראו ברצף את הסיפור שהתקבל.
אהבתם את הסיפור המשותף שנוצר? שתפו במליאה.
(למורה: כדאי להדגים את אופן קיפול הנייר בשורה הנכתבת, וחשיפת הסיפור עם יישור הדף).
4. כן, כן, כן, כן
לעולם בעקבות השמש,
לעולם בעקבות האור,
השמש את יומי רושמת
וליבי ציפור.
- אילו תחושות ורגשות מעוררות בכם השורות של בית זה? (למורה: תקווה, שמחה, התרגשות, אמונה, התלהבות, אופטימיות, התרוממות רוח).
למה מתכוון המשורר בביטוי "וליבי ציפור"? האם חשתם פעם כך? מה גורם לכם לחוש שמחה?
- "השמש את יומי רושמת"- מה דעתכם על משפט זה? הסבירו אותו במילים שלכם.
- רשמו יום בחייכם: כתבו מה יש ביום כזה, מה הייתם בוחרים לעשות בו, מה מתוכנן בו ומה לא תמיד מתוכנן, מהם הרגעים ביום שבהם אתם נחים ואוספים כוחות, מהם הרגעים המאתגרים ומהם הרגעים הקלים, מהן הפעילויות המתרחשות בחוץ ומה מתרחש מבפנים. התייחסו בדף רישום היום שלכם ליום שמש לעומת יום קר וגשום, האם תכנון היום שלכם יושפע ממזג האוויר? כיצד?
התחילו כך: אני קם/מה בבוקר…
- החליפו ביניכם את דפי "רישום היום שלי". מה למדתם זה על זה?
(הערה למורה: מומלץ לומר לתלמידים שבסיום הכתיבה האישית, יוחלפו הדפים עם בן הזוג, להתרשמות ולמידה הדדיים, כך שתתאפשר לכל תלמיד רמת החשיפה המתאימה לו).
5 .ראש הרם אור קרב
אור זורם ישר אל סף הדלת.
בשורות אלו מדגיש המשורר את היכולת להרים ראש, להתבונן באור ולחוש בתקווה ובאמונה בטוב שיגיע.
- מה דעתכם על אמירה זו?
- למי הייתם מקדישים משפט זה? (למורה: זה יכול להיות מישהו שזקוק לתקווה או מישהו אופטימי שמאמין בטוב ומרים את ראשו פעם אחר פעם).
- מהו "האור הקרב והזורם" שהייתם מאחלים לעצמכם?
- איזה אור הייתם מאחלים זה לזה?
פעילות מסכמת במליאה:
התייחסו במליאה לשאלות האלה:
(למורה: אפשר לכתוב את השאלות על הלוח, בתוך ענני מחשבה ולהציע לתלמידים במליאה לבחור באחת השאלות, ולענות עליה).
- אהבתי בשיר…
- למדתי מהשיר…
- משפט בשיר שאהבתי במיוחד…
- שיר זה יוכל להשפיע עליי בעתיד בכך ש…
- ארצה להיזכר בשיר זה כש…
- אני מאמץ/ת מהשיר…
- הייתי רוצה להקדיש שיר זה ל.. כי…
השיר מזמן שיח על ראיית הטוב, על אופטימיות, שמחה ותקווה
שיח בזוגות
קראו יחד עם התלמידים את השיר, והזמינו אותם לשתף את בני זוגם:
1. יום חמים, יום קסמים.
מהו יום טוב במיוחד עבורכם? תארו זה לזה מה אתם עושים ביום כזה? עם מי אתם מבלים ביום זה? היכן אתם מבלים באותו יום? מה אתם מרגישים ביום כזה?
2. מה אתם אוהבים לעשות במיוחד ביום שמשי? את מי ומה תיקחו אתכם ליום כזה?
3. שחקו משחק בזוג- סיפור בהמשכים:
על גבי דף נייר a4 כתבו את המשפט "בבוקר קמתי מול הים".
אחד מבני הזוג אשר החלטתם כי הוא המתחיל, יוסיף שורת המשך לסיפור, וימסור לחברו. החבר יקרא את השורה שהתווספה, יקפל את השורה בדף, יוסיף שורת המשך לסיפור כרצונו, וימסור חזרה לחבר.
וכך חוזר חלילה, עד שיתמלא הדף וייווצר סיפור בהמשכים. בסיום התהליך, כשהדף יתמלא, חשפו את הכתוב וקראו ברצף את הסיפור שהתקבל.
אהבתם את הסיפור המשותף שנוצר? שתפו במליאה.
(למורה: כדאי להדגים את אופן קיפול הנייר בשורה הנכתבת, וחשיפת הסיפור עם יישור הדף).
4. כן, כן, כן, כן
לעולם בעקבות השמש,
לעולם בעקבות האור,
השמש את יומי רושמת
וליבי ציפור.
- אילו תחושות ורגשות מעוררות בכם השורות של בית זה? (למורה: תקווה, שמחה, התרגשות, אמונה, התלהבות, אופטימיות, התרוממות רוח).
למה מתכוון המשורר בביטוי "וליבי ציפור"? האם חשתם פעם כך? מה גורם לכם לחוש שמחה?
- "השמש את יומי רושמת"- מה דעתכם על משפט זה? הסבירו אותו במילים שלכם.
- רשמו יום בחייכם: כתבו מה יש ביום כזה, מה הייתם בוחרים לעשות בו, מה מתוכנן בו ומה לא תמיד מתוכנן, מהם הרגעים ביום שבהם אתם נחים ואוספים כוחות, מהם הרגעים המאתגרים ומהם הרגעים הקלים, מהן הפעילויות המתרחשות בחוץ ומה מתרחש מבפנים. התייחסו בדף רישום היום שלכם ליום שמש לעומת יום קר וגשום, האם תכנון היום שלכם יושפע ממזג האוויר? כיצד?
התחילו כך: אני קם/מה בבוקר…
- החליפו ביניכם את דפי "רישום היום שלי". מה למדתם זה על זה?
(הערה למורה: מומלץ לומר לתלמידים שבסיום הכתיבה האישית, יוחלפו הדפים עם בן הזוג, להתרשמות ולמידה הדדיים, כך שתתאפשר לכל תלמיד רמת החשיפה המתאימה לו).
5 .ראש הרם אור קרב
אור זורם ישר אל סף הדלת.
בשורות אלו מדגיש המשורר את היכולת להרים ראש, להתבונן באור ולחוש בתקווה ובאמונה בטוב שיגיע.
- מה דעתכם על אמירה זו?
- למי הייתם מקדישים משפט זה? (למורה: זה יכול להיות מישהו שזקוק לתקווה או מישהו אופטימי שמאמין בטוב ומרים את ראשו פעם אחר פעם).
- מהו "האור הקרב והזורם" שהייתם מאחלים לעצמכם?
- איזה אור הייתם מאחלים זה לזה?
פעילות מסכמת במליאה:
התייחסו במליאה לשאלות האלה:
(למורה: אפשר לכתוב את השאלות על הלוח, בתוך ענני מחשבה ולהציע לתלמידים במליאה לבחור באחת השאלות, ולענות עליה).
- אהבתי בשיר…
- למדתי מהשיר…
- משפט בשיר שאהבתי במיוחד…
- שיר זה יוכל להשפיע עליי בעתיד בכך ש…
- ארצה להיזכר בשיר זה כש…
- אני מאמץ/ת מהשיר…
- הייתי רוצה להקדיש שיר זה ל.. כי…