מילים: תְהִלִּים ל"ד, י"ג-ט"ז
לחן: בָּרוּךְ חַיָּט
מי האיש
מילים: תְהִלִּים ל"ד, י"ג-ט"ז
לחן: בָּרוּךְ חַיָּט

מִי הָאִישׁ הֶחָפֵץ חַיִּים,
אוֹהֵב יָמִים
אוֹהֵב יָמִים לִרְאוֹת טוֹב.

נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרַע
וּשְׂפָתֶיךָ מִדַּבֵּר מִרְמָה
סוּר מֵרַע, וַעֲשֵׂה טוֹב
בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ.

 

מדריך למורה

מילון

"יְהִי כְּבוֹד חֲבֵרְךָ חָבִיב עָלֶיךָ כְּשֶׁלָּךְ" (מִשְׁנָה, מַסֶּכֶת אָבוֹת, ב, י)

 

חָפֵץ – רוֹצֶה

נְצֹר – שְׁמֹר, סְגֹר

מִדַּבֵּר מִרְמָה – [הִמָּנַע] מִלְּדַבֵּר דִּבְרֵי שֶׁקֶר וְרַמָּאוּת

חלון לשיר של יום

אֶרֶץ שֶׁל פְּרָחִים
חיים ישראל
מילים: יונה דוד (מקור)
לחן: יובל סטופל
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
וְהָאֵר עֵינֵינוּ בְּתורָתֶךָ
אביהו מדינה וחיבת הפיוט
מילים: מתוך התפילה
לחן: אביהו מדינה על בסיס 'בדד יושבת'
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
בּוֹאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה
ישיבת רמת גן ולהקת זמרת הארץ בהתוועדות משותפת עם ישיבות רועה ישראל ואבינועם-תפוח
מילים: מן המקורות
לחן: ר' דוד בעריש מייזלס
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
מילים: עוזי חיטמן
לחן: עוזי חיטמן ויגאל בשן
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
חֲגִיגַת אָבִיב
מילים: דוד ברק
לחן: שייקה פייקוב
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
שָׁב אֶל אַדְמָתִי
מילים: אביהו מדינה
לחן: אביהו מדינה
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
מָה זֶה עוֹלֶה לְךָ לַחֲלֹם
מילים: יקיר ששון
לחן: יקיר ששון
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
קַבְּלִי נָא אֶת הַשִּׁיר
מילים: יורם טהרלב
לחן: נורית הירש
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
עוֹד יָבוֹא שָׁלוֹם עָלֵינוּ
מילים: מוש בן ארי
לחן: מוש בן ארי
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
אַדְּרַבָּה
מילים: רבי אלימלך מליז'נסק
לחן: יוסף גרין
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
Play Video

אודות השיר

השיר מבוסס על פסוקים מספר תהילים, ובוצע בלחן המוכָּר כיום, לראשונה בפסטיבל הזמר החסידי בשנות ה-70 של המאה ה-20. מאז הוא הפך לשיר מוכָּר שמרבים לשיר בקבלות שבת ובאירועי תרבות שונים. מתוארת בו דמותו של אדם  הרוצה לעשות טוב ולחיות חיים טובים. התשובות המפורטות בשיר מלפני אלפי שנים נשארו רלוונטיות עד עצם היום הזה: שמירת הדיבור, הימנעות מרע וחתירה לשלום.

תווי השיר