השיר מזמן שיח על הבעת משאלות ובקשות, וגעגוע למי שחסר ואיננו
שיח במליאה או בזוגות
קראו יחד עם התלמידים את השיר, והזמינו אותם לשתף במליאה או את בן זוגם:
1. המלאך מגיע לבקר בשעת בוקר מוקדמת, כאשר הדשא רטוב מטל.
- מיהו מלאך עבורכם? מהן התכונות שיש במלאך, אשר לעיתים משתמשים בהן לתיאור אנשים שהם "כמו מלאך"? ציינו 3 תכונות כאלו ( למורה: טוב לב, רגיש, אוהב לעזור, מקשיב, תומך..)
- האם אתם מכירים את הביטוי "מלאך בלבן"? ( למורה: "מלאך בלבן"- כינוי פיוטי לאח/ אחות רחמן/רחמניה). האם פגשתם במלאכים בלבן (בבתי חולים או במרפאות)?
מה דעתכם על תפקידם? מה קשה ומאתגר בו, לדעתכם? האם הייתם ממליצים לעסוק במקצוע זה? מדוע? שתפו זה את זה בחוויות אישיות בנושא זה.
2. מדוע לדעתכם מגיע המלאך בשיר דווקא בשעת בוקר כה מוקדמת?
3. מה אתם אוהבים לעשות בשעות הבוקר? שתפו זה את זה. ספרו על הפעולות הראשונות שלכם בבוקר.
4. מיהו האדם הראשון אותו אתם פוגשים בבוקר? מה אתם נוהגים לעשות איתו?
5. כיצד נראה המלאך שבא לבקר את הילד בשיר? מהו שמו? מהן תכונותיו? תארו אותו בציור ובמילים והציגו לחברי הקבוצה.
6. כתבו יחד שיחה בין המלאך לבן הכנפיים, לילד הפוגש אותו בבוקר.
7. מה אומר המלאך? מה אומר הילד? מה הם מספרים זה לזה ומה הם שואלים זה את זה?
8. מה הייתם אתם רוצים לבקש מהמלאך מסולם יעקב? שתפו.
9. איך הרגיש הילד אשר לא הספיק לדבר עם המלאך, שפרש כנפיו ועף לשמיים? כתבו שלוש מילות רגש.
(למורה: עצב, תסכול, כעס, בדידות, החמצה..)
- האם קרה לכם פעם שרציתם להספיק לומר משהו למישהו, ולא הספקתם? כיצד הרגשתם?
10. הילד מבקש מהמלאך למסור פרח לאחיו בנימין, אליו הוא מתגעגע.
איזה מכתב או ברכה הייתם מצרפים לפרח? כתבו יחד ברכה או מכתב קצר, בן 5 או 6 שורות, שכתב הילד לאחיו בנימין.
11. חישבו על אדם אליו אתם מתגעגעים… שתפו זה את זה- מיהו האדם? מה אתם אוהבים בו? מה אתם מתגעגעים לעשות יחד אתו? מה תרצו לומר לו?
( למורה: ניתן להציע לתלמידים לכתוב מכתב לאדם אליו הם מתגעגעים, בו הם יכולים לספר לו על עצמם ועל הדברים אליהם הם מתגעגעים בקשר איתו. האדם יכול להיות מישהו שזמן רב לא פגשו, או שהלך מבלי שוב.. יש לשים לב לתלמידים אשר חוו אבדן זה לא מכבר, ויתכן ופעילות זו תציף אותם רגשית).
פעילות מסכמת במליאה:
"ופרח אקטוף מפרחי היסמין,
הבא אותו שי לאחי בנימין".
למורה: על תלמידי הכיתה לשבת במעגל. על הרצפה במרכז המעגל יש לפזר פרחים, כמספר המשתתפים (אמיתיים או מנייר, לבחירתך).
- בקשו מכל תלמיד להסתכל על התלמיד היושב לימינו, לחשוב על משהו טוב שיש בו, משהו שהוא אוהב בו, ועליו מגיע לו פרח (התנהגות, תכונת אופי, מעשה טוב שעשה…).
- בסבב, על כל תלמיד בתורו להגיש את הפרח ליושב לימינו, ולציין על שום מה הוא חושב שמגיע לו פרח (ניתן לבקש מהתלמידים להתחיל במשפט "אני חושב/ת שמגיע לך פרח בגלל…")
- אפשרות נוספת היא לקיים את אותה פעילות כאשר כל תלמיד מגיש גם לעצמו פרח על משהו שהוא אוהב בעצמו.
השיר מזמן שיח על הבעת משאלות ובקשות, וגעגוע למי שחסר ואיננו
שיח במליאה או בזוגות
קראו יחד עם התלמידים את השיר, והזמינו אותם לשתף במליאה או את בן זוגם:
1. המלאך מגיע לבקר בשעת בוקר מוקדמת, כאשר הדשא רטוב מטל.
- מיהו מלאך עבורכם? מהן התכונות שיש במלאך, אשר לעיתים משתמשים בהן לתיאור אנשים שהם "כמו מלאך"? ציינו 3 תכונות כאלו ( למורה: טוב לב, רגיש, אוהב לעזור, מקשיב, תומך..)
- האם אתם מכירים את הביטוי "מלאך בלבן"? ( למורה: "מלאך בלבן"- כינוי פיוטי לאח/ אחות רחמן/רחמניה). האם פגשתם במלאכים בלבן (בבתי חולים או במרפאות)?
מה דעתכם על תפקידם? מה קשה ומאתגר בו, לדעתכם? האם הייתם ממליצים לעסוק במקצוע זה? מדוע? שתפו זה את זה בחוויות אישיות בנושא זה.
2. מדוע לדעתכם מגיע המלאך בשיר דווקא בשעת בוקר כה מוקדמת?
3. מה אתם אוהבים לעשות בשעות הבוקר? שתפו זה את זה. ספרו על הפעולות הראשונות שלכם בבוקר.
4. מיהו האדם הראשון אותו אתם פוגשים בבוקר? מה אתם נוהגים לעשות איתו?
5. כיצד נראה המלאך שבא לבקר את הילד בשיר? מהו שמו? מהן תכונותיו? תארו אותו בציור ובמילים והציגו לחברי הקבוצה.
6. כתבו יחד שיחה בין המלאך לבן הכנפיים, לילד הפוגש אותו בבוקר.
7. מה אומר המלאך? מה אומר הילד? מה הם מספרים זה לזה ומה הם שואלים זה את זה?
8. מה הייתם אתם רוצים לבקש מהמלאך מסולם יעקב? שתפו.
9. איך הרגיש הילד אשר לא הספיק לדבר עם המלאך, שפרש כנפיו ועף לשמיים? כתבו שלוש מילות רגש.
(למורה: עצב, תסכול, כעס, בדידות, החמצה..)
- האם קרה לכם פעם שרציתם להספיק לומר משהו למישהו, ולא הספקתם? כיצד הרגשתם?
10. הילד מבקש מהמלאך למסור פרח לאחיו בנימין, אליו הוא מתגעגע.
איזה מכתב או ברכה הייתם מצרפים לפרח? כתבו יחד ברכה או מכתב קצר, בן 5 או 6 שורות, שכתב הילד לאחיו בנימין.
11. חישבו על אדם אליו אתם מתגעגעים… שתפו זה את זה- מיהו האדם? מה אתם אוהבים בו? מה אתם מתגעגעים לעשות יחד אתו? מה תרצו לומר לו?
( למורה: ניתן להציע לתלמידים לכתוב מכתב לאדם אליו הם מתגעגעים, בו הם יכולים לספר לו על עצמם ועל הדברים אליהם הם מתגעגעים בקשר איתו. האדם יכול להיות מישהו שזמן רב לא פגשו, או שהלך מבלי שוב.. יש לשים לב לתלמידים אשר חוו אבדן זה לא מכבר, ויתכן ופעילות זו תציף אותם רגשית).
פעילות מסכמת במליאה:
"ופרח אקטוף מפרחי היסמין,
הבא אותו שי לאחי בנימין".
למורה: על תלמידי הכיתה לשבת במעגל. על הרצפה במרכז המעגל יש לפזר פרחים, כמספר המשתתפים (אמיתיים או מנייר, לבחירתך).
- בקשו מכל תלמיד להסתכל על התלמיד היושב לימינו, לחשוב על משהו טוב שיש בו, משהו שהוא אוהב בו, ועליו מגיע לו פרח (התנהגות, תכונת אופי, מעשה טוב שעשה…).
- בסבב, על כל תלמיד בתורו להגיש את הפרח ליושב לימינו, ולציין על שום מה הוא חושב שמגיע לו פרח (ניתן לבקש מהתלמידים להתחיל במשפט "אני חושב/ת שמגיע לך פרח בגלל…")
- אפשרות נוספת היא לקיים את אותה פעילות כאשר כל תלמיד מגיש גם לעצמו פרח על משהו שהוא אוהב בעצמו.
השיר מזמן שיח על הבעת משאלות ובקשות, וגעגוע למי שחסר ואיננו
שיח במליאה או בזוגות
קראו יחד עם התלמידים את השיר, והזמינו אותם לשתף במליאה או את בן זוגם:
1. המלאך מגיע לבקר בשעת בוקר מוקדמת, כאשר הדשא רטוב מטל.
- מיהו מלאך עבורכם? מהן התכונות שיש במלאך, אשר לעיתים משתמשים בהן לתיאור אנשים שהם "כמו מלאך"? ציינו 3 תכונות כאלו ( למורה: טוב לב, רגיש, אוהב לעזור, מקשיב, תומך..)
- האם אתם מכירים את הביטוי "מלאך בלבן"? ( למורה: "מלאך בלבן"- כינוי פיוטי לאח/ אחות רחמן/רחמניה). האם פגשתם במלאכים בלבן (בבתי חולים או במרפאות)?
מה דעתכם על תפקידם? מה קשה ומאתגר בו, לדעתכם? האם הייתם ממליצים לעסוק במקצוע זה? מדוע? שתפו זה את זה בחוויות אישיות בנושא זה.
2. מדוע לדעתכם מגיע המלאך בשיר דווקא בשעת בוקר כה מוקדמת?
3. מה אתם אוהבים לעשות בשעות הבוקר? שתפו זה את זה. ספרו על הפעולות הראשונות שלכם בבוקר.
4. מיהו האדם הראשון אותו אתם פוגשים בבוקר? מה אתם נוהגים לעשות איתו?
5. כיצד נראה המלאך שבא לבקר את הילד בשיר? מהו שמו? מהן תכונותיו? תארו אותו בציור ובמילים והציגו לחברי הקבוצה.
6. כתבו יחד שיחה בין המלאך לבן הכנפיים, לילד הפוגש אותו בבוקר.
7. מה אומר המלאך? מה אומר הילד? מה הם מספרים זה לזה ומה הם שואלים זה את זה?
8. מה הייתם אתם רוצים לבקש מהמלאך מסולם יעקב? שתפו.
9. איך הרגיש הילד אשר לא הספיק לדבר עם המלאך, שפרש כנפיו ועף לשמיים? כתבו שלוש מילות רגש.
(למורה: עצב, תסכול, כעס, בדידות, החמצה..)
- האם קרה לכם פעם שרציתם להספיק לומר משהו למישהו, ולא הספקתם? כיצד הרגשתם?
10. הילד מבקש מהמלאך למסור פרח לאחיו בנימין, אליו הוא מתגעגע.
איזה מכתב או ברכה הייתם מצרפים לפרח? כתבו יחד ברכה או מכתב קצר, בן 5 או 6 שורות, שכתב הילד לאחיו בנימין.
11. חישבו על אדם אליו אתם מתגעגעים… שתפו זה את זה- מיהו האדם? מה אתם אוהבים בו? מה אתם מתגעגעים לעשות יחד אתו? מה תרצו לומר לו?
( למורה: ניתן להציע לתלמידים לכתוב מכתב לאדם אליו הם מתגעגעים, בו הם יכולים לספר לו על עצמם ועל הדברים אליהם הם מתגעגעים בקשר איתו. האדם יכול להיות מישהו שזמן רב לא פגשו, או שהלך מבלי שוב.. יש לשים לב לתלמידים אשר חוו אבדן זה לא מכבר, ויתכן ופעילות זו תציף אותם רגשית).
פעילות מסכמת במליאה:
"ופרח אקטוף מפרחי היסמין,
הבא אותו שי לאחי בנימין".
למורה: על תלמידי הכיתה לשבת במעגל. על הרצפה במרכז המעגל יש לפזר פרחים, כמספר המשתתפים (אמיתיים או מנייר, לבחירתך).
- בקשו מכל תלמיד להסתכל על התלמיד היושב לימינו, לחשוב על משהו טוב שיש בו, משהו שהוא אוהב בו, ועליו מגיע לו פרח (התנהגות, תכונת אופי, מעשה טוב שעשה…).
- בסבב, על כל תלמיד בתורו להגיש את הפרח ליושב לימינו, ולציין על שום מה הוא חושב שמגיע לו פרח (ניתן לבקש מהתלמידים להתחיל במשפט "אני חושב/ת שמגיע לך פרח בגלל…")
- אפשרות נוספת היא לקיים את אותה פעילות כאשר כל תלמיד מגיש גם לעצמו פרח על משהו שהוא אוהב בעצמו.