השיר מזמן שיח על התחלות חדשות ועל ההזדמנויות שבהן
למורה: קראו יחד עם התלמידים את כותרת השיר.
עבודה במליאה
רשמו על הלוח את צמד המילים "משהו חדש" ובקשו מכל תלמיד לכתוב לעצמו 5 דברים היכולים להירשם תחת כותרת זו (למורה: כוונו את התלמידים לציין ולשתף בחוויות חדשות מתוך עולם החוויות שלהם)
בקשו מהתלמידים לשתף בדברים שכתבו במליאה.
שיח בזוגות או קבוצות
קראו עם התלמידים את השיר פעם נוספת ובקשו מהם להתייחס לשאלות הבאות בקבוצה או בזוג:
1.בבית הראשון בשיר מתוארים מראות הרחוב ורעשיו.
- תארו את הרחוב בו אתם גרים. מה אתם אוהבים בו? מה הייתם רוצים עוד שיהיה בו?
- האם נהוג בשכונתכם/ ברחוב בו אתם גרים לשחק משחקי רחוב? ספרו על משחק אחד או יותר אשר אתם אוהבים לשחק ברחוב/ מחוץ לבית.
2. כיצד מרגיש מי שמתחיל אצלו משהו חדש? אילו רגשות חיוביים ואילו רגשות שליליים עולים בעת התחלות חדשות? ציינו שמות של רגשות ( למורה: שמחה, התרגשות, התלהבות, סקרנות- לצד חשש, בלבול, דאגה, חוסר וודאות…)
3. שתפו בחוויה שארעה בעת שהתחלתם משהו חדש ( מקום חדש אליו הגעתם, חוג חדש, קבוצה חברתית אליה הצטרפתם…). כיצד הרגשתם? מי ומה עזר לכם להשתלב ולהרגיש בנוח?
4. "דברים קורים תמיד בזמן נכון"- מה דעתכם על משפט זה? שתפו את הקבוצה.
- האם אתם מסכימים עמו? האם הרגשתם פעם כך? מה קרה לכם בזמן נכון (זמן המדויק לכם)?
5. "ניסים קורים, הכול עוד אפשרי"- מהו נס? האם אתם מכירים מישהו שקרה לו נס? שתפו.
- איזה נס הייתם מבקשים שיקרה לכם?
- מה אפשרי עבורכם? האם הרגשתם פעם שהכול עוד אפשרי? שתפו
6. בבית השלישי מתואר הרחוב לעת ערב.
- היזכרו ותארו מראות אשר אתם רואים מחלון חדרכם/ ביתכם לעת ערב? (למורה: במידה והפעילות מתקיימת לאורך מספר ימים, בקשו מהתלמידים לתאר בכתב מה ניבט מחלון ביתם לעת ערב. מה הם רואים? אילו קולות הם שומעים?)
- מהן הפעילויות האהובות עליכם בערב בבית? שתפו בשתי פעולות שאתם אוהבים לעשות בערב בביתכם. מה לבד? ומה ביחד?
- מהן הפעילויות האהובות עליכם לעת ערב מחוץ לבית? שתפו בשתי פעולות שאתם אוהבים לעשות בערב מחוץ לבית. מה לבד? ומה עם בני משפחה נוספים?
7. רגע של שלווה, אני עוד פה לבד
זוג צעיר עובר, מחזיק לו יד ביד
מעבר לפינה פנים, חיוך רחב
משהו חדש מתחיל אצלי עכשיו…
מתחיל אצלי עכשיו…
- מהו רגע של שלוה עבורכם? היזכרו ברגע כזה ותארו אותו במילים (היכן אתם נמצאים, מה אתם עושים ברגע כזה, האם אתם נמצאים ברגע הזה לבד או עם מישהו? עם מי?)
- כיצד מרגיש לדעתכם הזוג העובר ברחוב ומחזיק יד ביד?
- כיצד מרגיש מי שמחייכים אליו בחיוך רחב?
- מי חייך אליכם חיוך רחב לאחרונה? מה הייתה הסיבה לחיוך לדעתכם? כיצד הרגשתם למראה החיוך?
- שתפו- מיהו האדם אשר אתם אוהבים במיוחד את החיוך שלו/ את פניו המחייכות?
פעילות מסכמת בקבוצה
אירוע מקרה: הסיפור של יואב
קראו יחד את הקטע הבא, וענו על השאלות.
הציגו את תשובותיכם במליאה.
יואב הינו ילד בגילכם, הלומד בבית ספר, בעיר גדולה ויפה במרכז הארץ. אביו של יואב קיבל תפקיד חדש במסגרת עבודתו, אשר בעקבותיו החליטו הוריו של יואב לעבור לגור יחד עם יואב ואחותו הקטנה בעיר חדשה ומרוחקת בצפון הארץ. יואב נאלץ להיפרד מחבריו הטובים לכיתה, מחבריו לחוג הכדורסל, ולעבור לגור בעיר חדשה, ולהצטרף לכיתה חדשה בה אינו מכיר אף לא ילד אחד או ילדה אחת.
משהו חדש מתחיל אצל יואב עכשיו..
- כיצד מרגיש יואב? מהם הרגשות השליליים העולים בו עכשיו? ( למורה: חשש, עצב, געגוע, פחד, דאגה, בושה, בלבול…)
- האם יואב מרגיש גם רגשות חיוביים עכשיו? מהם? ( למורה: סקרנות, התרגשות, שמחה…)
- מתי התחלה חדשה או מעבר למקום חדש/כיתה חדשה יכולים להיות מקור לשמחה עבור ילדים?
- מה הייתם מציעים ליואב לעשות, על מנת להשתלב במקום החדש? הציעו ליואב 5 הצעות.
- מה הייתם מאחלים ליואב? דמיינו שאתם חבריו החדשים בכתה וכתבו לו הודעת ווטסאפ קבוצתית.
השיר מזמן שיח על התחלות חדשות ועל ההזדמנויות שבהן
למורה: קראו יחד עם התלמידים את כותרת השיר.
עבודה במליאה
רשמו על הלוח את צמד המילים "משהו חדש" ובקשו מכל תלמיד לכתוב לעצמו 5 דברים היכולים להירשם תחת כותרת זו (למורה: כוונו את התלמידים לציין ולשתף בחוויות חדשות מתוך עולם החוויות שלהם)
בקשו מהתלמידים לשתף בדברים שכתבו במליאה.
שיח בזוגות או קבוצות
קראו עם התלמידים את השיר פעם נוספת ובקשו מהם להתייחס לשאלות הבאות בקבוצה או בזוג:
1.בבית הראשון בשיר מתוארים מראות הרחוב ורעשיו.
- תארו את הרחוב בו אתם גרים. מה אתם אוהבים בו? מה הייתם רוצים עוד שיהיה בו?
- האם נהוג בשכונתכם/ ברחוב בו אתם גרים לשחק משחקי רחוב? ספרו על משחק אחד או יותר אשר אתם אוהבים לשחק ברחוב/ מחוץ לבית.
2. כיצד מרגיש מי שמתחיל אצלו משהו חדש? אילו רגשות חיוביים ואילו רגשות שליליים עולים בעת התחלות חדשות? ציינו שמות של רגשות ( למורה: שמחה, התרגשות, התלהבות, סקרנות- לצד חשש, בלבול, דאגה, חוסר וודאות…)
3. שתפו בחוויה שארעה בעת שהתחלתם משהו חדש ( מקום חדש אליו הגעתם, חוג חדש, קבוצה חברתית אליה הצטרפתם…). כיצד הרגשתם? מי ומה עזר לכם להשתלב ולהרגיש בנוח?
4. "דברים קורים תמיד בזמן נכון"- מה דעתכם על משפט זה? שתפו את הקבוצה.
- האם אתם מסכימים עמו? האם הרגשתם פעם כך? מה קרה לכם בזמן נכון (זמן המדויק לכם)?
5. "ניסים קורים, הכול עוד אפשרי"- מהו נס? האם אתם מכירים מישהו שקרה לו נס? שתפו.
- איזה נס הייתם מבקשים שיקרה לכם?
- מה אפשרי עבורכם? האם הרגשתם פעם שהכול עוד אפשרי? שתפו
6. בבית השלישי מתואר הרחוב לעת ערב.
- היזכרו ותארו מראות אשר אתם רואים מחלון חדרכם/ ביתכם לעת ערב? (למורה: במידה והפעילות מתקיימת לאורך מספר ימים, בקשו מהתלמידים לתאר בכתב מה ניבט מחלון ביתם לעת ערב. מה הם רואים? אילו קולות הם שומעים?)
- מהן הפעילויות האהובות עליכם בערב בבית? שתפו בשתי פעולות שאתם אוהבים לעשות בערב בביתכם. מה לבד? ומה ביחד?
- מהן הפעילויות האהובות עליכם לעת ערב מחוץ לבית? שתפו בשתי פעולות שאתם אוהבים לעשות בערב מחוץ לבית. מה לבד? ומה עם בני משפחה נוספים?
7. רגע של שלווה, אני עוד פה לבד
זוג צעיר עובר, מחזיק לו יד ביד
מעבר לפינה פנים, חיוך רחב
משהו חדש מתחיל אצלי עכשיו…
מתחיל אצלי עכשיו…
- מהו רגע של שלוה עבורכם? היזכרו ברגע כזה ותארו אותו במילים (היכן אתם נמצאים, מה אתם עושים ברגע כזה, האם אתם נמצאים ברגע הזה לבד או עם מישהו? עם מי?)
- כיצד מרגיש לדעתכם הזוג העובר ברחוב ומחזיק יד ביד?
- כיצד מרגיש מי שמחייכים אליו בחיוך רחב?
- מי חייך אליכם חיוך רחב לאחרונה? מה הייתה הסיבה לחיוך לדעתכם? כיצד הרגשתם למראה החיוך?
- שתפו- מיהו האדם אשר אתם אוהבים במיוחד את החיוך שלו/ את פניו המחייכות?
פעילות מסכמת בקבוצה
אירוע מקרה: הסיפור של יואב
קראו יחד את הקטע הבא, וענו על השאלות.
הציגו את תשובותיכם במליאה.
יואב הינו ילד בגילכם, הלומד בבית ספר, בעיר גדולה ויפה במרכז הארץ. אביו של יואב קיבל תפקיד חדש במסגרת עבודתו, אשר בעקבותיו החליטו הוריו של יואב לעבור לגור יחד עם יואב ואחותו הקטנה בעיר חדשה ומרוחקת בצפון הארץ. יואב נאלץ להיפרד מחבריו הטובים לכיתה, מחבריו לחוג הכדורסל, ולעבור לגור בעיר חדשה, ולהצטרף לכיתה חדשה בה אינו מכיר אף לא ילד אחד או ילדה אחת.
משהו חדש מתחיל אצל יואב עכשיו..
- כיצד מרגיש יואב? מהם הרגשות השליליים העולים בו עכשיו? ( למורה: חשש, עצב, געגוע, פחד, דאגה, בושה, בלבול…)
- האם יואב מרגיש גם רגשות חיוביים עכשיו? מהם? ( למורה: סקרנות, התרגשות, שמחה…)
- מתי התחלה חדשה או מעבר למקום חדש/כיתה חדשה יכולים להיות מקור לשמחה עבור ילדים?
- מה הייתם מציעים ליואב לעשות, על מנת להשתלב במקום החדש? הציעו ליואב 5 הצעות.
- מה הייתם מאחלים ליואב? דמיינו שאתם חבריו החדשים בכתה וכתבו לו הודעת ווטסאפ קבוצתית.
השיר מזמן שיח על התחלות חדשות ועל ההזדמנויות שבהן
למורה: קראו יחד עם התלמידים את כותרת השיר.
עבודה במליאה
רשמו על הלוח את צמד המילים "משהו חדש" ובקשו מכל תלמיד לכתוב לעצמו 5 דברים היכולים להירשם תחת כותרת זו (למורה: כוונו את התלמידים לציין ולשתף בחוויות חדשות מתוך עולם החוויות שלהם)
בקשו מהתלמידים לשתף בדברים שכתבו במליאה.
שיח בזוגות או קבוצות
קראו עם התלמידים את השיר פעם נוספת ובקשו מהם להתייחס לשאלות הבאות בקבוצה או בזוג:
1.בבית הראשון בשיר מתוארים מראות הרחוב ורעשיו.
- תארו את הרחוב בו אתם גרים. מה אתם אוהבים בו? מה הייתם רוצים עוד שיהיה בו?
- האם נהוג בשכונתכם/ ברחוב בו אתם גרים לשחק משחקי רחוב? ספרו על משחק אחד או יותר אשר אתם אוהבים לשחק ברחוב/ מחוץ לבית.
2. כיצד מרגיש מי שמתחיל אצלו משהו חדש? אילו רגשות חיוביים ואילו רגשות שליליים עולים בעת התחלות חדשות? ציינו שמות של רגשות ( למורה: שמחה, התרגשות, התלהבות, סקרנות- לצד חשש, בלבול, דאגה, חוסר וודאות…)
3. שתפו בחוויה שארעה בעת שהתחלתם משהו חדש ( מקום חדש אליו הגעתם, חוג חדש, קבוצה חברתית אליה הצטרפתם…). כיצד הרגשתם? מי ומה עזר לכם להשתלב ולהרגיש בנוח?
4. "דברים קורים תמיד בזמן נכון"- מה דעתכם על משפט זה? שתפו את הקבוצה.
- האם אתם מסכימים עמו? האם הרגשתם פעם כך? מה קרה לכם בזמן נכון (זמן המדויק לכם)?
5. "ניסים קורים, הכול עוד אפשרי"- מהו נס? האם אתם מכירים מישהו שקרה לו נס? שתפו.
- איזה נס הייתם מבקשים שיקרה לכם?
- מה אפשרי עבורכם? האם הרגשתם פעם שהכול עוד אפשרי? שתפו
6. בבית השלישי מתואר הרחוב לעת ערב.
- היזכרו ותארו מראות אשר אתם רואים מחלון חדרכם/ ביתכם לעת ערב? (למורה: במידה והפעילות מתקיימת לאורך מספר ימים, בקשו מהתלמידים לתאר בכתב מה ניבט מחלון ביתם לעת ערב. מה הם רואים? אילו קולות הם שומעים?)
- מהן הפעילויות האהובות עליכם בערב בבית? שתפו בשתי פעולות שאתם אוהבים לעשות בערב בביתכם. מה לבד? ומה ביחד?
- מהן הפעילויות האהובות עליכם לעת ערב מחוץ לבית? שתפו בשתי פעולות שאתם אוהבים לעשות בערב מחוץ לבית. מה לבד? ומה עם בני משפחה נוספים?
7. רגע של שלווה, אני עוד פה לבד
זוג צעיר עובר, מחזיק לו יד ביד
מעבר לפינה פנים, חיוך רחב
משהו חדש מתחיל אצלי עכשיו…
מתחיל אצלי עכשיו…
- מהו רגע של שלוה עבורכם? היזכרו ברגע כזה ותארו אותו במילים (היכן אתם נמצאים, מה אתם עושים ברגע כזה, האם אתם נמצאים ברגע הזה לבד או עם מישהו? עם מי?)
- כיצד מרגיש לדעתכם הזוג העובר ברחוב ומחזיק יד ביד?
- כיצד מרגיש מי שמחייכים אליו בחיוך רחב?
- מי חייך אליכם חיוך רחב לאחרונה? מה הייתה הסיבה לחיוך לדעתכם? כיצד הרגשתם למראה החיוך?
- שתפו- מיהו האדם אשר אתם אוהבים במיוחד את החיוך שלו/ את פניו המחייכות?
פעילות מסכמת בקבוצה
אירוע מקרה: הסיפור של יואב
קראו יחד את הקטע הבא, וענו על השאלות.
הציגו את תשובותיכם במליאה.
יואב הינו ילד בגילכם, הלומד בבית ספר, בעיר גדולה ויפה במרכז הארץ. אביו של יואב קיבל תפקיד חדש במסגרת עבודתו, אשר בעקבותיו החליטו הוריו של יואב לעבור לגור יחד עם יואב ואחותו הקטנה בעיר חדשה ומרוחקת בצפון הארץ. יואב נאלץ להיפרד מחבריו הטובים לכיתה, מחבריו לחוג הכדורסל, ולעבור לגור בעיר חדשה, ולהצטרף לכיתה חדשה בה אינו מכיר אף לא ילד אחד או ילדה אחת.
משהו חדש מתחיל אצל יואב עכשיו..
- כיצד מרגיש יואב? מהם הרגשות השליליים העולים בו עכשיו? ( למורה: חשש, עצב, געגוע, פחד, דאגה, בושה, בלבול…)
- האם יואב מרגיש גם רגשות חיוביים עכשיו? מהם? ( למורה: סקרנות, התרגשות, שמחה…)
- מתי התחלה חדשה או מעבר למקום חדש/כיתה חדשה יכולים להיות מקור לשמחה עבור ילדים?
- מה הייתם מציעים ליואב לעשות, על מנת להשתלב במקום החדש? הציעו ליואב 5 הצעות.
- מה הייתם מאחלים ליואב? דמיינו שאתם חבריו החדשים בכתה וכתבו לו הודעת ווטסאפ קבוצתית.