ניצוץ האהבה
מילים: אהוד בנאי
לחן: עממי

כָּל אֶחָד חַי בְּעוֹלָם אַחֵר
כָּל כָּךְ גָּדוֹל הַשֹּׁנִי
אֶת מָה שֶׁאֲנִי מַרְגִּישׁ בְּפָנִים
אִישׁ לֹא מַרְגִּישׁ כָּמוֹנִי
אֶת מָה שֶׁאַתָּה חוֹשֵׁב עָמֹק
אֲנִי חוֹשֵׁב שָׁטוּחַ
מָה שֶׁאַתָּה רוֹאֶה סָגוּר
אֲנִי רוֹאֶה פָּתוּחַ
אֶת מָה שֶׁאֲנִי רוֹאֶה לָבָן
אַתָּה רוֹאֶה שָׁחֹר
כְּשֶׁיּוֹרֶדֶת עָלַי הֶחֱשִׁיכָה
עָלֶיךָ זוֹרֵחַ אוֹר
מָה שֶׁבִּשְׁבִילְךָ חֲלוֹם
לִי זוֹ הָאֵימָה
מָה שֶׁבִּשְׁבִילֵי שָׁלוֹם
לְךָ זוֹ מִלְחָמָה
לַמָּקוֹם אֵלָיו אֲנִי הוֹלֵךְ
הֵן גַּם אַתָּה תַּגִּיעַ
כָּל הַדְּרָכִים הֲרֵי עוֹלוֹת
אֶל אוֹתוֹ הָרָקִיעַ
אֶל הַמָּקוֹם אֵלָיו אַתָּה הוֹלֵךְ
הֵן גַּם אֲנִי אַגִּיעַ
אַךְ בְּלִי נִיצוֹץ הָאַהֲבָה
שׁוּם דָּבָר לֹא יַתְנִיעַ

מדריך למורה

מילון

לא נמצא תוכן

חלון לשיר של יום

מַעְלָה מַעְלָה
מילים: מירית שם אור
לחן: צביקה פיק
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
שִׁירַת רַבִּים
מילים: תלמה אליגון רוזן
לחן: תלמה אליגון רוזן
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
נֹחַ
מילים: יורם טהרלב
לחן: מתי כספי
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
יְדִידִי טִנְטָן
מילים: מרים ילן שטקליס
לחן: קובי אושרת
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
תֵּן לִי אֶת הַיּוֹם הַזֶּה
מילים: אהרון רזאל
לחן: אהרון רזאל
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
אֲדוֹן עוֹלָם
מילים: מסידורי התפילה
לחן: עוזי חיטמן
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
עוּף גּוֹזָל
מילים: אריק אינשטין
לחן: מיקי גבריאלוב
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
אוּלַי הַיּוֹם
מילים: נועם חורב
לחן: לורן פלד
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
בָּאָה אֲלֵיכֶם
מירי מסיקה
מילים: דידי שחר
לחן: דידי שחר
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
חֵלֶק בָּעוֹלָם
מילים: רחל שפירא
לחן: קובי אשרת
כיתות: גילאי א'-ב', גילאי ג'-ד', גילאי ה'-ו'
Play Video

אודות השיר

כְּשֵׁם שֶׁאֵין פַּרְצוּפֵיהֶן שָׁוִים זֶה לָזֶה, כָּךְ אֵין דַּעְתָּם שָׁוָה. (תלמוד בבלי, מסכת ברכות, דף נ"ח, ע"א)

נִיצֹוץ – זיק של אש, וכן: כמות קטנה, או התחלה של משהו.

אודות השיר
השיר עוסק בהבדלים ובמחלוקות בין בני אדם.  לדבריו של אהוד בנאי מחבר השיר "לא משנה מה אני חושב ומה אתה חושב, בלי ניצוץ האהבה שום דבר לא יצליח".

בביצוע השיר חולקים אהוד בנאי ודקלון את השורות, וחוזרים זה לעומת זה על כל שורה בשיר. כך הם יוצרים גם בביצוע את הפיצול שבין שניים שונים. ולמרות כל ההבדלים, השיר חותר אל "ניצוץ האהבה" המאפשר את הדיאלוג והקיום המשותף.

שלמה בר ("הברירה הטבעית") מלחין השיר, הפך אותו לשיר קצבי ושמח, המעודד לידת ילדים ומדגיש את גדולתן של המשפחות ברוכות-הילדים ("ילדים זה שמחה, ילדים זה ברכה"). כיום השיר קיבל מעמד של שיר עממי, והוא מנוגן בהתלהבות רבה בחתונות ובבריתות.

תווי השיר

דילוג לתוכן