הצעות לשיח רגשי, עיבוד והפעלה
שיר זה מזמן שיח אודות "ספירות מלאי" מסוגים שונים ועל המשמעויות הרגשיות של ספירות אלה
שיח כיתתי
1. "ספירת מלאי"
שאלו את התלמידים:
- מה מעורר בכם שמו של השיר?
- שירו ביחד את השיר וקראו את מילותיו, איזו תחושה הוא משרה בכם?
- ספרו על פעולות ספירה שאתם מבצעים:
- מהן הסיבות לספירה?
- מה אתם סופרים?
- אלו ספירות אתם עורכים בשגרה? אלו ספירות אתם עורכים בזמנים מיוחדים?
מהו הערך שבספירה? (למורה: ניתן לבחון ולדון עם התלמידים סוגים של ספירות שתוצאותיהן מעוררות רגש כגון – ציון במבחן, דרוג של הצלחה /אי הצלחה, קבלה לתוכנית ייחודית הכרוכה בכימות ידע, דרוג חברתי, דרוג של מוצר אופנה, סרט, הצגה)
- מהם הרגשות המלווים את תחושת הספירה? (שמחה, סיפוק, התרגשות, גאווה דאגה, אכזבה, עצב, תסכול).
- שתפו את חבריכם בפעולת "ספירת מלאי" אישית שלכם שהייתה עבורכם משמעותית במיוחד.
2. "יום של ניצחון, יום של מפלה"
שוחחו עם התלמידים:
(למורה: כל אחד מאתנו חווה ניצחונות אישיים כמו גם מפלות, זו הזדמנות לשיח רגשי אודות חוויות מגוונות בחיים, כמו גם האפשרות לדון בדרכי ההתמודדות האישיים, בכל אחד מהמצבים. שיח מסוג זה, יאפשר העמקת ההיכרות האישית, והקשבה לניצחונות, מפלות שלי ושל חבריי ודרכי התמודדות מגוונות במצבים אילו, מהם כל אחד מהתלמידים יוכל לבחור).
- מהו ניצחון עבורכם?
- האם חוויתם סוגים שונים של ניצחון?
- מה אתם חושבים וכיצד אתם מגיבים לניצחון אישי?
- מהי מפלה עבורכם?
- האם חוויתם סוגים שונים של מפלות?
- מה אתם חושבים וכיצד אתם מגיבים למפלה אישית?
- שתפו את חברי הכיתה בניצחון או במפלה, ומה היה סגנון ההתמודדות שלכם בעקבות החוויה.
- כיצד הרגשתם לאחר השיתוף?
- מה למדתם על עצמכם לאחר השיתוף?
- מה בחרו תלמידי הכיתה ללמוד מהמשתף?
3. "מדינה אחת, פעמיים ים
ואגם אחד וקדחת גם,
שמש אחת עגולה,
עם אחד חכם מלא סגולה,
כאב ראש אחד ושלוש גלולות
ושישה ימים ושבעה לילות".
שאלו את התלמידים:
- מה המשמעות התוצאה "אחד" או "אחת" בספירה? האם זה חיובי או שלילי שהתוצאה או המיקום הוא אחד?
- האם ישנו מכנה משותף בין כל ה'אחדים' בשיר?
- מה משותף בין בני המשפחה שלכם? בין ילדי הכיתה? בין תושבי המדינה? העלו רעיונות משלכם למכנים משותפים נוספים.
הפעלות לבחירה
1. חלקו את תלמידי הכיתה לקבוצות:
כל קבוצה תערוך "ספירת מלאי" של מדינת ישראל, על הטוב והקיים ועל החסר בה עבורם.
(הדריכו את התלמידים לכלול בספירה פריטים ומושגים שונים, מתחומים מגוונים הקשורים במדינת ישראל).
- כל קבוצה תציג בפני הכיתה את מדינת ישראל שלהם כפי שהם חווים אותה.
- בקשו מהתלמידים לשתף במחשבות, תחושות ורגשות שעלו תוך כדי התהליך.
2. משחק "מכנה משותף" כל מי שמרגיש/ חושב…
תלמידי הכיתה עומדים במעגל, כל תלמיד בתורו מציג שאלה אחת העולה מן השיר, מי שחש כמותו יעמוד לצד הדובר
(המשחק יאפשר לדון בדמיון והשוני, בבחירה החופשית, כמו גם לחוש את החוויה שבאחזקת מכנה משותף).
לדוגמא:
- כל מי שחושב שיש שמש אחת עגולה.
- כל מי שמרגיש שאנו עם אחד חכם מלא סגולה.
- כל מי שהרגיש וחווה יום של ניצחון.
- כל מי שהרגיש וחווה יום של מפלה.
- כל מי שחש רגע של ביטחון.
- כל מי שחשובה לו עצמאות.
הצעות לשיח רגשי, עיבוד והפעלה
שיר זה מזמן שיח אודות "ספירות מלאי" מסוגים שונים ועל המשמעויות הרגשיות של ספירות אלה
שיח כיתתי
1. "ספירת מלאי"
שאלו את התלמידים:
- מה מעורר בכם שמו של השיר?
- שירו ביחד את השיר וקראו את מילותיו, איזו תחושה הוא משרה בכם?
- ספרו על פעולות ספירה שאתם מבצעים:
- מהן הסיבות לספירה?
- מה אתם סופרים?
- אלו ספירות אתם עורכים בשגרה? אלו ספירות אתם עורכים בזמנים מיוחדים?
מהו הערך שבספירה? (למורה: ניתן לבחון ולדון עם התלמידים סוגים של ספירות שתוצאותיהן מעוררות רגש כגון – ציון במבחן, דרוג של הצלחה /אי הצלחה, קבלה לתוכנית ייחודית הכרוכה בכימות ידע, דרוג חברתי, דרוג של מוצר אופנה, סרט, הצגה)
- מהם הרגשות המלווים את תחושת הספירה? (שמחה, סיפוק, התרגשות, גאווה דאגה, אכזבה, עצב, תסכול).
- שתפו את חבריכם בפעולת "ספירת מלאי" אישית שלכם שהייתה עבורכם משמעותית במיוחד.
2. "יום של ניצחון, יום של מפלה"
שוחחו עם התלמידים:
(למורה: כל אחד מאתנו חווה ניצחונות אישיים כמו גם מפלות, זו הזדמנות לשיח רגשי אודות חוויות מגוונות בחיים, כמו גם האפשרות לדון בדרכי ההתמודדות האישיים, בכל אחד מהמצבים. שיח מסוג זה, יאפשר העמקת ההיכרות האישית, והקשבה לניצחונות, מפלות שלי ושל חבריי ודרכי התמודדות מגוונות במצבים אילו, מהם כל אחד מהתלמידים יוכל לבחור).
- מהו ניצחון עבורכם?
- האם חוויתם סוגים שונים של ניצחון?
- מה אתם חושבים וכיצד אתם מגיבים לניצחון אישי?
- מהי מפלה עבורכם?
- האם חוויתם סוגים שונים של מפלות?
- מה אתם חושבים וכיצד אתם מגיבים למפלה אישית?
- שתפו את חברי הכיתה בניצחון או במפלה, ומה היה סגנון ההתמודדות שלכם בעקבות החוויה.
- כיצד הרגשתם לאחר השיתוף?
- מה למדתם על עצמכם לאחר השיתוף?
- מה בחרו תלמידי הכיתה ללמוד מהמשתף?
3. "מדינה אחת, פעמיים ים
ואגם אחד וקדחת גם,
שמש אחת עגולה,
עם אחד חכם מלא סגולה,
כאב ראש אחד ושלוש גלולות
ושישה ימים ושבעה לילות".
שאלו את התלמידים:
- מה המשמעות התוצאה "אחד" או "אחת" בספירה? האם זה חיובי או שלילי שהתוצאה או המיקום הוא אחד?
- האם ישנו מכנה משותף בין כל ה'אחדים' בשיר?
- מה משותף בין בני המשפחה שלכם? בין ילדי הכיתה? בין תושבי המדינה? העלו רעיונות משלכם למכנים משותפים נוספים.
הפעלות לבחירה
1. חלקו את תלמידי הכיתה לקבוצות:
כל קבוצה תערוך "ספירת מלאי" של מדינת ישראל, על הטוב והקיים ועל החסר בה עבורם.
(הדריכו את התלמידים לכלול בספירה פריטים ומושגים שונים, מתחומים מגוונים הקשורים במדינת ישראל).
- כל קבוצה תציג בפני הכיתה את מדינת ישראל שלהם כפי שהם חווים אותה.
- בקשו מהתלמידים לשתף במחשבות, תחושות ורגשות שעלו תוך כדי התהליך.
2. משחק "מכנה משותף" כל מי שמרגיש/ חושב…
תלמידי הכיתה עומדים במעגל, כל תלמיד בתורו מציג שאלה אחת העולה מן השיר, מי שחש כמותו יעמוד לצד הדובר
(המשחק יאפשר לדון בדמיון והשוני, בבחירה החופשית, כמו גם לחוש את החוויה שבאחזקת מכנה משותף).
לדוגמא:
- כל מי שחושב שיש שמש אחת עגולה.
- כל מי שמרגיש שאנו עם אחד חכם מלא סגולה.
- כל מי שהרגיש וחווה יום של ניצחון.
- כל מי שהרגיש וחווה יום של מפלה.
- כל מי שחש רגע של ביטחון.
- כל מי שחשובה לו עצמאות.
הצעות לשיח רגשי, עיבוד והפעלה
שיר זה מזמן שיח אודות "ספירות מלאי" מסוגים שונים ועל המשמעויות הרגשיות של ספירות אלה
שיח כיתתי
1. "ספירת מלאי"
שאלו את התלמידים:
- מה מעורר בכם שמו של השיר?
- שירו ביחד את השיר וקראו את מילותיו, איזו תחושה הוא משרה בכם?
- ספרו על פעולות ספירה שאתם מבצעים:
- מהן הסיבות לספירה?
- מה אתם סופרים?
- אלו ספירות אתם עורכים בשגרה? אלו ספירות אתם עורכים בזמנים מיוחדים?
מהו הערך שבספירה? (למורה: ניתן לבחון ולדון עם התלמידים סוגים של ספירות שתוצאותיהן מעוררות רגש כגון – ציון במבחן, דרוג של הצלחה /אי הצלחה, קבלה לתוכנית ייחודית הכרוכה בכימות ידע, דרוג חברתי, דרוג של מוצר אופנה, סרט, הצגה)
- מהם הרגשות המלווים את תחושת הספירה? (שמחה, סיפוק, התרגשות, גאווה דאגה, אכזבה, עצב, תסכול).
- שתפו את חבריכם בפעולת "ספירת מלאי" אישית שלכם שהייתה עבורכם משמעותית במיוחד.
2. "יום של ניצחון, יום של מפלה"
שוחחו עם התלמידים:
(למורה: כל אחד מאתנו חווה ניצחונות אישיים כמו גם מפלות, זו הזדמנות לשיח רגשי אודות חוויות מגוונות בחיים, כמו גם האפשרות לדון בדרכי ההתמודדות האישיים, בכל אחד מהמצבים. שיח מסוג זה, יאפשר העמקת ההיכרות האישית, והקשבה לניצחונות, מפלות שלי ושל חבריי ודרכי התמודדות מגוונות במצבים אילו, מהם כל אחד מהתלמידים יוכל לבחור).
- מהו ניצחון עבורכם?
- האם חוויתם סוגים שונים של ניצחון?
- מה אתם חושבים וכיצד אתם מגיבים לניצחון אישי?
- מהי מפלה עבורכם?
- האם חוויתם סוגים שונים של מפלות?
- מה אתם חושבים וכיצד אתם מגיבים למפלה אישית?
- שתפו את חברי הכיתה בניצחון או במפלה, ומה היה סגנון ההתמודדות שלכם בעקבות החוויה.
- כיצד הרגשתם לאחר השיתוף?
- מה למדתם על עצמכם לאחר השיתוף?
- מה בחרו תלמידי הכיתה ללמוד מהמשתף?
3. "מדינה אחת, פעמיים ים
ואגם אחד וקדחת גם,
שמש אחת עגולה,
עם אחד חכם מלא סגולה,
כאב ראש אחד ושלוש גלולות
ושישה ימים ושבעה לילות".
שאלו את התלמידים:
- מה המשמעות התוצאה "אחד" או "אחת" בספירה? האם זה חיובי או שלילי שהתוצאה או המיקום הוא אחד?
- האם ישנו מכנה משותף בין כל ה'אחדים' בשיר?
- מה משותף בין בני המשפחה שלכם? בין ילדי הכיתה? בין תושבי המדינה? העלו רעיונות משלכם למכנים משותפים נוספים.
הפעלות לבחירה
1. חלקו את תלמידי הכיתה לקבוצות:
כל קבוצה תערוך "ספירת מלאי" של מדינת ישראל, על הטוב והקיים ועל החסר בה עבורם.
(הדריכו את התלמידים לכלול בספירה פריטים ומושגים שונים, מתחומים מגוונים הקשורים במדינת ישראל).
- כל קבוצה תציג בפני הכיתה את מדינת ישראל שלהם כפי שהם חווים אותה.
- בקשו מהתלמידים לשתף במחשבות, תחושות ורגשות שעלו תוך כדי התהליך.
2. משחק "מכנה משותף" כל מי שמרגיש/ חושב…
תלמידי הכיתה עומדים במעגל, כל תלמיד בתורו מציג שאלה אחת העולה מן השיר, מי שחש כמותו יעמוד לצד הדובר
(המשחק יאפשר לדון בדמיון והשוני, בבחירה החופשית, כמו גם לחוש את החוויה שבאחזקת מכנה משותף).
לדוגמא:
- כל מי שחושב שיש שמש אחת עגולה.
- כל מי שמרגיש שאנו עם אחד חכם מלא סגולה.
- כל מי שהרגיש וחווה יום של ניצחון.
- כל מי שהרגיש וחווה יום של מפלה.
- כל מי שחש רגע של ביטחון.
- כל מי שחשובה לו עצמאות.