שיר הנושא של תוכנית היחיד הראשונה שהועלתה בארץ. השירים והמערכונים נכתבו על ידי שמעון ישראלי, שחזר באותה תקופה (סוף שנות ה-50 של המאה ה-20) משהות בפריז, שם נחשף לעולמם של השאנסונים.
מהו שאנסון? שאנסון הוא סגנון מוזיקלי צרפתי, שמתמקד בשירה סיפורית עם דגש רב על הטקסט והמסר שבו. השאנסון מאופיין במלודיה פשוטה שמלווה לרוב בכלי נגינה מעטים, כמו פסנתר או אקורדיון, במטרה להבליט את הקול ואת המילים. הסגנון מעביר סיפורים ורגשות בעזרת שירה דרמטית ואינטימית, ולרוב עוסק בנושאים של אהבה, כאב וחיים יום-יומיים, לעיתים עם ביקורת חברתית או פוליטית. זמרי שאנסון, כמו אדית פיאף וז'אק ברל, הפכו את הסגנון לאומנות המביעה את חוויות האדם הפשוט באופן שמצליח לרגש ולגעת.
מבנה השיר :A,A1,B,B,C,C
השיר במשקל שש שמיניות בסגנון השאנסון זורם וקליל בהרמוניה פשוטה. השיר בנוי 
משלושה חלקים. החלק הראשון מתאפיין משפטים קצרים בסקוונצות יורדות במקצב:
בחלק השני שני משפטים ארוכים וחזרה על אותם צלילים במקצב חוזר
בתחושת דילוג ועליזות.
החלק השלישי במקצב חוזר, אך בתנועה גלית של המלודיה.
כיתות א'-ב'
- האזינו לשיר ובקשו מהתלמידים למחוא כף בכל סיום משפט.
- בקשו מהתלמידים לזהות מתי ישנם משפטים קצרים ומתי משפטים ארוכים.
(למורה: בחלקים א' ו-ג' משפטים קצרים ומשולבים ובחלק ב' משפטים ארוכים).
- האזינו לחלק א' והקישו בקולות גוף את המקצב
היורד בסקוונצות.
לדוגמה: "סתם יום של חול" – הקישו על הכתפיים.
"עם בוקר כחול" – הקישו על החזה.
"בלי חג ומחול" –הקישו על הברכיים.
"בלי חצוצרות ותוף" – תנועות ניצוח לפי הגובה וכנ"ל בהמשך הבית.
בחלקים השני והשלישי הקישו את המקצב
במ באצבעות או בכלי הקשה.
- בקשו מהתלמידים ללכת בחדר ובכל סיום משפט לתת כיף לחבר.
מה למדנו?
- זיהינו משפטים ארוכים וקצרים.
- הבענו בתנועה את המשפטים המוזיקליים.
- הדגשנו את מקצב השיר וכיווניות המנגינה.
שיר הנושא של תוכנית היחיד הראשונה שהועלתה בארץ. השירים והמערכונים נכתבו על ידי שמעון ישראלי, שחזר באותה תקופה (סוף שנות ה-50 של המאה ה-20) משהות בפריז, שם נחשף לעולמם של השאנסונים.
מהו שאנסון? שאנסון הוא סגנון מוזיקלי צרפתי, שמתמקד בשירה סיפורית עם דגש רב על הטקסט והמסר שבו. השאנסון מאופיין במלודיה פשוטה שמלווה לרוב בכלי נגינה מעטים, כמו פסנתר או אקורדיון, במטרה להבליט את הקול ואת המילים. הסגנון מעביר סיפורים ורגשות בעזרת שירה דרמטית ואינטימית, ולרוב עוסק בנושאים של אהבה, כאב וחיים יום-יומיים, לעיתים עם ביקורת חברתית או פוליטית. זמרי שאנסון, כמו אדית פיאף וז'אק ברל, הפכו את הסגנון לאומנות המביעה את חוויות האדם הפשוט באופן שמצליח לרגש ולגעת.
מבנה השיר :A,A1,B,B,C,C
השיר במשקל שש שמיניות בסגנון השאנסון זורם וקליל בהרמוניה פשוטה. השיר בנוי 
משלושה חלקים. החלק הראשון מתאפיין משפטים קצרים בסקוונצות יורדות במקצב:
בחלק השני שני משפטים ארוכים וחזרה על אותם צלילים במקצב חוזר
בתחושת דילוג ועליזות.
החלק השלישי במקצב חוזר, אך בתנועה גלית של המלודיה.
כיתות ג'-ד'
- האזינו להקדמה של השיר בביצוע שמעון ישראלי והתזמורת ושאלו את התלמידים מה, לדעתם, אופי הפתיחה? (למורה: עוצמתי, מרשים, מלכותי וכו').
- דונו בכיתה מהו נושא השיר לפי הפתיחה.
- האזינו לשיר ואפשרו לתלמידים לחוות את דעתם האם ההקדמה מתאימה לנושא השיר.
- הקישו את המקצב:
ובקשו מהתלמידים לזהות באיזה חלק בשיר מופיע מקצב זה
- הקישו את
המקצב ובקשו מהתלמידים לזהות באיזה חלק הוא מופיע.
- הביעו בתנועה את המקצב לפי הסקוונצות.
- עקבו עם התלמידים אחר הגרף בנספח 1 תוך כדי שירה.
- זהו את חלקי השיר וההבדלים ביניהם.
מה למדנו?
- האזנו לביצוע תזמורתי ודנו בקשר בין הטקסט לביצוע.
- זיהינו את הסקוונצות בשיר.
- עקבנו אחר מבנה השיר בעזרת הגרף.
שיר הנושא של תוכנית היחיד הראשונה שהועלתה בארץ. השירים והמערכונים נכתבו על ידי שמעון ישראלי, שחזר באותה תקופה (סוף שנות ה-50 של המאה ה-20) משהות בפריז, שם נחשף לעולמם של השאנסונים.
מהו שאנסון? שאנסון הוא סגנון מוזיקלי צרפתי, שמתמקד בשירה סיפורית עם דגש רב על הטקסט והמסר שבו. השאנסון מאופיין במלודיה פשוטה שמלווה לרוב בכלי נגינה מעטים, כמו פסנתר או אקורדיון, במטרה להבליט את הקול ואת המילים. הסגנון מעביר סיפורים ורגשות בעזרת שירה דרמטית ואינטימית, ולרוב עוסק בנושאים של אהבה, כאב וחיים יום-יומיים, לעיתים עם ביקורת חברתית או פוליטית. זמרי שאנסון, כמו אדית פיאף וז'אק ברל, הפכו את הסגנון לאומנות המביעה את חוויות האדם הפשוט באופן שמצליח לרגש ולגעת.
מבנה השיר :A,A1,B,B,C,C
השיר במשקל שש שמיניות בסגנון השאנסון זורם וקליל בהרמוניה פשוטה. השיר בנוי 
משלושה חלקים. החלק הראשון מתאפיין משפטים קצרים בסקוונצות יורדות במקצב:
בחלק השני שני משפטים ארוכים וחזרה על אותם צלילים במקצב חוזר
בתחושת דילוג ועליזות.
החלק השלישי במקצב חוזר, אך בתנועה גלית של המלודיה.
כיתות ה'-ו'
- האזינו להקדמה של השיר בביצוע שמעון ישראלי והתזמורת ושאלו את התלמידים מה, לדעתם, אופי הפתיחה? (למורה: עוצמתי, מרשים, מלכותי וכו').
- דונו בכיתה מהו נושא השיר לפי הפתיחה.
- האזינו לשיר ואפשרו לתלמידים להביע האם ההקדמה מתאימה לנושא השיר (ניתן להסביר על סגנון השאנסון. ראו פירוט בהקדמה).
- ראו בתווים בנספח 2 היכן מופיעות הסקוונצות בחלק א' ושירו את הצלילים המסומנים בסולפג'.
- לשיר זה מספר ביצועים ערכו השוואה בין הביצועים:
מה למדנו?
- דנו בקשר שבין סגנון ביצוע המוזיקה לטקסט.
- גילינו מהו שאנסון.
- זיהינו בתווים את הסקוונצות ושרנו בסולפג' את צלילי הסקוונצה.
- השווינו בין ביצועים שונים של השיר.