השיר "על כפיו יביא" מאפשר שיח על הכמיהה לשינוי ולשיפור מצב נתון
ברחובנו הצר
גר נגר אחד מוזר
הוא יושב בצריפו
ולא עושה דבר.
איש אינו בא לקנות,
ואין איש מבקר,
ושנתיים שהוא
כבר אינו מנגר.
נסו לדמיין מה עובר על הנגר? מה הוא מרגיש? מה הוא חושב?
מה הייתם יכולים לומר לו אז? היום?
והוא חלום אחד נושא עוד בלבבו
לבנות כיסא לאליהו שיבוא,
על כפיו אותו יביא,
לאליהו הנביא.
למרות בדידותו וחוסר תפקודו, הנגר עדיין חולם. מה מאפשר לו החלום? מה מאפשר לנו לחלום? מתי אנחנו חולמים?
מה המשמעות של נשיאה על כפיים? מתי אנחנו בוחרים לשאת משהו או מישהו על כפיים?
והוא יושב ומחכה לו
כבר שנים חולם הוא שיזכה לו,
על סודו שומר ומחכה לו
מתי כבר יגיע היום.
כבר שנים חולם.. האם חלמתם חלום במשך תקופה ארוכה? מה גורם לחלום להתגשם? מה אנחנו יכולים לעשות כדי שהחלום שלנו יתגשם? האם אנחנו צריכים לחכות שיגיע היום או יכולים לוודא שיגיע?
בירושלים ישנו
איש לגמרי לא צעיר,
שבנה הרבה בתים
בכל פינות העיר
והוא חולם כי, כמו שאת העיר בנה,
יניח למקדש את אבן הפינה.
על כפיו אותה יביא
אליהו הנביא.
איש לגמרי לא צעיר.. מה אנחנו למדים מאנשים מבוגרים מאתנו? האם יש לנו מה ללמוד מהם? ללמד אותם? הם יכולים לתרום לנו מהידע הנצבר שלהם במהלך השנים, ואנחנו יכולים לתרום להם מיכולותינו וממה שלמדנו בעת הזאת.
נגר אחד, סנדלר אחד, בנאי אחד..
נגר שחולם לבנות כיסא לאליהו שיבוא..
סנדלר שחולם לתפור נעליים לאליהו הנביא ..
בנאי שחולם להניח את אבן הפינה לבית המקדש, על כפיו אותה יביא לאליהו הנביא…
מה הייתם אתם בוחרים להביא?
חשבו על חפץ, תחושה, מחשבה, ידיעה או עזרה שיכולתם אתם להביא לאליהו הנביא..
ניתן לשתף בשיח חופשי, בציור, ביצירה מגוונת.
והוא חלום אחד נושא עוד בלבבו… הכנת לוכד חלומות כיתתי
התלמידים מתיישבים במעגל, ואחד מהם מחזיק חוט צמר. כל אחד בתורו מספר על חלום שהיה לו וזורק את החוט אל תלמיד/ה אחר/ת. כך עד שהחוט עובר אצל כולם. זריקת חוט הצמר מתלמיד לתלמיד תיצור לוכד חלומות במרכז המעגל. תוך כדי הסבב אפשר לפתח שיח קצר על מהות החלומות: מה יקרה אם יגשימו אותם? מדוע זהו החלום שלהם? ממה או ממי הושפעו בבחירתם? איזה סוג של חלומות היו רוצים להגשים ולמה?
חשבו על תרומה/למידה משמעותית של אדם המבוגר מכם בשבילכם, בשביל הקרובים לכם, בשביל הקהילה.
שתפו את חבריכם לכיתה בלמידה המשמעותית.
- מיהו האדם?
- מה למדתם?
- היכן נפגשתם? ומתי?
- האם הייתה לכם היכרות מקדימה? או הייתה זו דמות חדשה בעבורכם?
- האם שיתפתם אותו בלמידה ובהתרשמות שלכם ממנו?
- האם בחרתם להודות לו/לה על התרומה/הלמידה?
- מדוע בחרתם לשתף בסיפור זה דווקא?
השיר "על כפיו יביא" מאפשר שיח על הכמיהה לשינוי ולשיפור מצב נתון
ברחובנו הצר
גר נגר אחד מוזר
הוא יושב בצריפו
ולא עושה דבר.
איש אינו בא לקנות,
ואין איש מבקר,
ושנתיים שהוא
כבר אינו מנגר.
נסו לדמיין מה עובר על הנגר? מה הוא מרגיש? מה הוא חושב?
מה הייתם יכולים לומר לו אז? היום?
והוא חלום אחד נושא עוד בלבבו
לבנות כיסא לאליהו שיבוא,
על כפיו אותו יביא,
לאליהו הנביא.
למרות בדידותו וחוסר תפקודו, הנגר עדיין חולם. מה מאפשר לו החלום? מה מאפשר לנו לחלום? מתי אנחנו חולמים?
מה המשמעות של נשיאה על כפיים? מתי אנחנו בוחרים לשאת משהו או מישהו על כפיים?
והוא יושב ומחכה לו
כבר שנים חולם הוא שיזכה לו,
על סודו שומר ומחכה לו
מתי כבר יגיע היום.
כבר שנים חולם.. האם חלמתם חלום במשך תקופה ארוכה? מה גורם לחלום להתגשם? מה אנחנו יכולים לעשות כדי שהחלום שלנו יתגשם? האם אנחנו צריכים לחכות שיגיע היום או יכולים לוודא שיגיע?
בירושלים ישנו
איש לגמרי לא צעיר,
שבנה הרבה בתים
בכל פינות העיר
והוא חולם כי, כמו שאת העיר בנה,
יניח למקדש את אבן הפינה.
על כפיו אותה יביא
אליהו הנביא.
איש לגמרי לא צעיר.. מה אנחנו למדים מאנשים מבוגרים מאתנו? האם יש לנו מה ללמוד מהם? ללמד אותם? הם יכולים לתרום לנו מהידע הנצבר שלהם במהלך השנים, ואנחנו יכולים לתרום להם מיכולותינו וממה שלמדנו בעת הזאת.
נגר אחד, סנדלר אחד, בנאי אחד..
נגר שחולם לבנות כיסא לאליהו שיבוא..
סנדלר שחולם לתפור נעליים לאליהו הנביא ..
בנאי שחולם להניח את אבן הפינה לבית המקדש, על כפיו אותה יביא לאליהו הנביא…
מה הייתם אתם בוחרים להביא?
חשבו על חפץ, תחושה, מחשבה, ידיעה או עזרה שיכולתם אתם להביא לאליהו הנביא..
ניתן לשתף בשיח חופשי, בציור, ביצירה מגוונת.
והוא חלום אחד נושא עוד בלבבו… הכנת לוכד חלומות כיתתי
התלמידים מתיישבים במעגל, ואחד מהם מחזיק חוט צמר. כל אחד בתורו מספר על חלום שהיה לו וזורק את החוט אל תלמיד/ה אחר/ת. כך עד שהחוט עובר אצל כולם. זריקת חוט הצמר מתלמיד לתלמיד תיצור לוכד חלומות במרכז המעגל. תוך כדי הסבב אפשר לפתח שיח קצר על מהות החלומות: מה יקרה אם יגשימו אותם? מדוע זהו החלום שלהם? ממה או ממי הושפעו בבחירתם? איזה סוג של חלומות היו רוצים להגשים ולמה?
חשבו על תרומה/למידה משמעותית של אדם המבוגר מכם בשבילכם, בשביל הקרובים לכם, בשביל הקהילה.
שתפו את חבריכם לכיתה בלמידה המשמעותית.
- מיהו האדם?
- מה למדתם?
- היכן נפגשתם? ומתי?
- האם הייתה לכם היכרות מקדימה? או הייתה זו דמות חדשה בעבורכם?
- האם שיתפתם אותו בלמידה ובהתרשמות שלכם ממנו?
- האם בחרתם להודות לו/לה על התרומה/הלמידה?
- מדוע בחרתם לשתף בסיפור זה דווקא?
השיר "על כפיו יביא" מאפשר שיח על הכמיהה לשינוי ולשיפור מצב נתון
ברחובנו הצר
גר נגר אחד מוזר
הוא יושב בצריפו
ולא עושה דבר.
איש אינו בא לקנות,
ואין איש מבקר,
ושנתיים שהוא
כבר אינו מנגר.
נסו לדמיין מה עובר על הנגר? מה הוא מרגיש? מה הוא חושב?
מה הייתם יכולים לומר לו אז? היום?
והוא חלום אחד נושא עוד בלבבו
לבנות כיסא לאליהו שיבוא,
על כפיו אותו יביא,
לאליהו הנביא.
למרות בדידותו וחוסר תפקודו, הנגר עדיין חולם. מה מאפשר לו החלום? מה מאפשר לנו לחלום? מתי אנחנו חולמים?
מה המשמעות של נשיאה על כפיים? מתי אנחנו בוחרים לשאת משהו או מישהו על כפיים?
והוא יושב ומחכה לו
כבר שנים חולם הוא שיזכה לו,
על סודו שומר ומחכה לו
מתי כבר יגיע היום.
כבר שנים חולם.. האם חלמתם חלום במשך תקופה ארוכה? מה גורם לחלום להתגשם? מה אנחנו יכולים לעשות כדי שהחלום שלנו יתגשם? האם אנחנו צריכים לחכות שיגיע היום או יכולים לוודא שיגיע?
בירושלים ישנו
איש לגמרי לא צעיר,
שבנה הרבה בתים
בכל פינות העיר
והוא חולם כי, כמו שאת העיר בנה,
יניח למקדש את אבן הפינה.
על כפיו אותה יביא
אליהו הנביא.
איש לגמרי לא צעיר.. מה אנחנו למדים מאנשים מבוגרים מאתנו? האם יש לנו מה ללמוד מהם? ללמד אותם? הם יכולים לתרום לנו מהידע הנצבר שלהם במהלך השנים, ואנחנו יכולים לתרום להם מיכולותינו וממה שלמדנו בעת הזאת.
נגר אחד, סנדלר אחד, בנאי אחד..
נגר שחולם לבנות כיסא לאליהו שיבוא..
סנדלר שחולם לתפור נעליים לאליהו הנביא ..
בנאי שחולם להניח את אבן הפינה לבית המקדש, על כפיו אותה יביא לאליהו הנביא…
מה הייתם אתם בוחרים להביא?
חשבו על חפץ, תחושה, מחשבה, ידיעה או עזרה שיכולתם אתם להביא לאליהו הנביא..
ניתן לשתף בשיח חופשי, בציור, ביצירה מגוונת.
והוא חלום אחד נושא עוד בלבבו… הכנת לוכד חלומות כיתתי
התלמידים מתיישבים במעגל, ואחד מהם מחזיק חוט צמר. כל אחד בתורו מספר על חלום שהיה לו וזורק את החוט אל תלמיד/ה אחר/ת. כך עד שהחוט עובר אצל כולם. זריקת חוט הצמר מתלמיד לתלמיד תיצור לוכד חלומות במרכז המעגל. תוך כדי הסבב אפשר לפתח שיח קצר על מהות החלומות: מה יקרה אם יגשימו אותם? מדוע זהו החלום שלהם? ממה או ממי הושפעו בבחירתם? איזה סוג של חלומות היו רוצים להגשים ולמה?
חשבו על תרומה/למידה משמעותית של אדם המבוגר מכם בשבילכם, בשביל הקרובים לכם, בשביל הקהילה.
שתפו את חבריכם לכיתה בלמידה המשמעותית.
- מיהו האדם?
- מה למדתם?
- היכן נפגשתם? ומתי?
- האם הייתה לכם היכרות מקדימה? או הייתה זו דמות חדשה בעבורכם?
- האם שיתפתם אותו בלמידה ובהתרשמות שלכם ממנו?
- האם בחרתם להודות לו/לה על התרומה/הלמידה?
- מדוע בחרתם לשתף בסיפור זה דווקא?